Rıfat Ilgaz`ın `Halime Kaptan` adlı romanındaki söz dizimsel verilerin dil bilgisi öğretimi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Rıfat Ilgaz'ın 'Halime Kaptan' Adlı Romanındaki Söz Dizimsel Verilerin Dil Bilgisi Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi` başlıklı bu çalışma, Türkçe eğitimi ana bilim dalında, Yrd. Doç. Dr. Oğuz ERGENE danışmanlığında Esra KÜLAH tarafından gerçekleştirilmiştir. 116 sayfa süren ve Temmuz 2014 tarihinde sona eren çalışmayla adı geçen eserdeki söz dizimsel verilerle dil bilgisi öğretimi açısından değerlendirmeler yapma amaçlanmaktadır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, dil bilgisi öğretimi ile dil bilgisi öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere değinilmiştir. İkinci bölümde çalışmada ele alınan eserin yazarı hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde; araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, problem cümlesi, alt problemler, araştırmanın yöntemi, kapsam ve sınırlılıklar, veri toplama yöntemi ve verilerin çözümlenmesi başlıkları altında açıklamalar yapılmıştır. Üzerinde çalışılan eserde ele alınan tüm örnekler, sayfa numaraları verilerek incelenmiş; sözcük grupları ve cümle ögelerine ilişkin örnekler, italik yazılarak vurgulanmıştır. Sonuç bölümünde eserde yer alan söz dizimi ile ilgili bulgular ile yapılan araştırmada elde edilen verilerden yola çıkarak ulaşılan sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Çalışmanın sonuna, elde edilen söz dizimsel bulgularla hazırlanmış etkinlik örnekleri eklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Söz dizimi, Dil bilgisi Öğretimi, Rıfat Ilgaz, Yöntem, Türkçe Eğitimi. This study titled ` Evaluation of the syntax data in Novel Called 'Halime Kaptan' Written By Rıfat Ilgaz In Terms of Grammar Teaching` was carried out by Esra KÜLAH and mentored by Asst. Prof. Dr. Oğuz ERGENE in the department of Turkish Language Education. This study consists of 116 pages and was completed in July, 2014, and it aims at carrying out the evaluation on teaching grammar with the syntax data in novel that has been analyzed.This study consists of five parts. In the introduction part grammar teaching methods and techniques used in teaching are discussed. In the second part of the study, information about the author of the book that discussed in the study is given. In the third part; the purpose of the research, the importance of research, the problem statement, sub-problems and methods of the study, scope and limitations, data collection methods and data analysis were carried out under the heading description. All samples in the book that has been worked on are examined by giving page numbers; samples about word groups and types of phrases are emphasized by italics. In the conclusion part, the results that were reached by the data about syntax in the book and recommendations on results are given. At the end of the study, examples of activities preapared by syntax data that obtained have been included.Key Words: Syntax, Grammar Teaching, Method, Rıfat Ilgaz, Turkish Education.
Collections