Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Namık Kemal
dc.contributor.authorMersan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:27Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:27Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218913
dc.description.abstractÜlkemizde çocuk edebiyatı alanında ilk çalışmalar, Tanzimat döneminde, Batıdan yapılan çevirilerle başlamıştır. Cumhuriyet dönemine kadar genelde çeviri ve öykünme şeklinde devam eden bu çalışmalar, Cumhuriyet'in ilanından sonraki yıllarda hızlı bir gelişme göstermiş ve birçok yazar, çocukları konu alan, çocuklara yönelik eserler kaleme almıştır.1950'li yıllar ülkemizde, Köy Enstitüsü çıkışlı yazarların, köy eksenli çalışmalarla ortaya çıktıkları yıllardır. Talip Apaydın da Köy Enstitülü yazarlar kuşağında, pek çok ilke ve başarıya imza atmış bir isimdir. Yazarın, yetişkinlere yönelik yazdığı çok sayıda roman, şiir, deneme ve anı kitabı vardır. Yazarın ayrıca çocuklar için yazdığı roman ve öykü kitapları da bulunmaktadır.Talip Apaydın, edebiyatın çocukların kişiliklerini olumlu yönde geliştirmesi gerektiğini, çocuklara yönelik hazırlanan edebî eserlerde çocuğa doğrudan öğüt verme yerine verilmek istenen iletilerin eserin geneline yansıtılması gerektiğini düşünür.Çocukların içinde bulundukları gelişim özelliklerinden ötürü hassas bir dönemden geçtiklerini göz önünde tutan yazar, bu dönemde çocukların ilgi alanlarının doğru tespit edilerek çocuğun dönemsel açlık ve ihtiyaçlarının doğru ve sağlıklı bir yoldan giderilmesinin önemine dikkat çeker.Yazara göre çocuklar, kitapların sıcak dünyasıyla, yazarlarla erken yaşlardan itibaren tanıştırılmalıdır. Okudukları metinler, çocuğa yeni ufuklar sunmalıdır. Çocuk, okurken öğrenmeli; bir yandan da yeni bilgiler, yeni yerler görüp öğrenmek için kamçılanmalıdır. Bu noktada edebiyatın çocukta merak duygusu oluşturabilmesi önemlidir.Talip Apaydın, çocuk edebiyatı alanında pek çok eser kaleme alıp kendine özgü üslûbuyla bu alanda yerini almış bir yazardır. Bu çalışma ile Talip Apaydın'ı daha yakından tanıma, eserlerini daha iyi anlayıp yazarın çocuk edebiyatındaki yerini belirlemeyi amaçladık. Bu çalışmada, yazarın beş öykü kitabındaki yirmi altı öyküsünün incelenip çocuk ve eğitim konularının ne boyutlarda ele alındığı, öykülerin çocuğa görelik ilkesi açısından değerlendirilmesi ve bu sayede yazarın çocuk ve çocuk edebiyatı hakkındaki düşüncelerinin ortaya konması hedeflenmiştir.Anahtar Kelimeler: Talip Apaydın, Çocuk Edebiyatı, Öykü, Çocuğa Görelik, İleti.
dc.description.abstractThis study, titled as `Story Of Talip Apaydın's Child` was carried out by Ahmet MERSAN, with consultation of Doç. Dr. Namık Kemal ŞAHBAZ, in Department of Turkish Education. The thesis took 472 pages sand was completed in June 2015.The first studies, in the field of children literature in our country, in Tanzimat Period, started with the translations which are made from the West. The studies, in general continued in the form of translations and imitations until the republic period, has shown a rapid development with the declaration of Republic, and most of the writers has written their works about the children and devoted to the children.1950s in our country, from the village institute authors, emerged with the village based works for many years. Talip Apaydın, one of the writers among the village institute, put signature to many success and first studies. The author has many books about poem, novel, trial and memoir for the adults. The writer has also novels and story books for the children.Talip Apaydın thinks that the literature should affect the children's personality in a positive ways the literary works for the children should reflect message in the general of the work instead of giving direct advice.The writer, who has taken into consideration to the children's development, drew attention to child's field of interest and the needs of the children.According to the writer the children must meet with the books and the writers in a early age. The text must present the child a new horizon. The child must learn something when he/she reads something, on the other hand these new informations must make them willig to learn more. İn this point it is important for literature to make sensation for the children.Talip Apaydın is a great writer who has taken place in the child literature with his typical style and written lots of work in this field. We aimed at understanding author's work, being closely acquainted with the writer and identifying author's place in the field of child literature with this study.In this study it is aimed at discussing the writer's stories and evaluating the in what extend the education and the children subject are approached and by this means putting down the fact of writer's opinions about children literature.Key Words: Talip Apaydın, Children‟s Literature, Story,Relation to Children, Message.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTalip Apaydın`ın öykülerinde çocuk
dc.title.alternativeStory of Talip Apaydin's child
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmApaydın, Talip
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmEducational values
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10078383
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395313
dc.description.pages512
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess