Polya`nın problem çözme yöntemine dayalı etkinliklerle matematik öğretiminin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezinin amacı, Polya'nın problem çözme yöntemine dayalı etkinliklerle yapılan matematik öğretiminin, ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin matematik problemini çözme başarılarına etkisini incelemektir. Bu çerçevede matematiğe karşı tutum ve daha pek çok değişken arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. Araştırma ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel desen modeline göre yapılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Adana ilinin Karataş ilçesinde yapılmıştır. Araştırmada iki test kullanılmıştır. Bunlardan biri, 20 maddeden oluşan Problem Çözme Başarısı Belirleme Testi, diğeri ise Matematik Dersine Yönelik Tutum ölçeğidir. Bunlara ek olarak öğrencilerin başarılarına, aile çevresi, çalışma alışkanlığı ve sosyo-ekonomik düzeyin etkilerini belirlemek amacıyla 14 sorudan oluşan Öğrenci Bilgi Formu hazırlanmıştır. 120 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Bu 120 dördüncü sınıf öğrencisi, Adana ilindeki 2 ilkokulda bulunan 6 tane dördüncü sınıftan seçilmiştir. Verilerin analizinde varyans analizi ve t-testi kullanıldı. Araştırma sonucunda Polya'nın problem çözme yöntemine dayalı etkinliklerle yapılan matematik öğretiminin; öğrencilerin problem çözme başarısını, Polya'nın (problemi anlama, planı uygulama, kontrol) problem çözme adımlarındaki başarıyı ve matematiğe karşı tutumlarını artırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This graduate thesis aim is, investigate the effects of mathematics instruction supported by activities which based on Polya's problem-solving method on fourth grade students' attitudes and achievement. The research was conducted based on the pre-test, post-test experimental design with control group in 2014-2015 school year. There were two tests used. One of is Problem Solving Achievement Determine Test with 20 items and the other is Mathematic Lesson Attitude Scale. In addition to this, for determing the effect of family, studying habit and socio-economic status the students' success a personal information text of 14 questions is prepaired. 120 students were included the research. A total of 120 fourth grade students selected from six classrooms of two primary schools from Adana. One way ANOVA and t-test is used for analizing the datas. It was found that mathematics instruction supported by activities which based on Polya's problem-solving method significantly increases students' problem solving achievement, students' problem solving abilities on understand the problem, carrying out the plan, looking back, students' attitudes towards mathematics.
Collections