Meslek lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin okula yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, meslek liselerinde eğitim görmekte olan kız öğrencilerin okula yönelik tutumlarının devam ettikleri okul, tercih edilen bölüm, sınıf, aile sosyoekonomik statüsü, aile yapısı, okula devam-devamsızlık, bölümlerini tercih nedenleri, bölümlerini tercih sırası ve bölümlerine yönelik gelecek beklentilerine göre bir farklılık gösterip göstermediğini ve öğrencilerin okula yönelik tutumları ile TEOG sınav puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 eğitim - öğretim yılında Mersin ili merkez ilçelerindeki kökeni kız meslek lisesi olan meslek liselerinde öğrenim görmekte olan kız öğrenciler oluşturmaktadır. Mersin ili merkez ilçeleri Akdeniz, Yenişehir, Toroslar ve Mezitli'dir. Bu çalışmada tabakalı ve küme örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi ise Akdeniz ilçesinde iki ve diğer ilçelerde birer tane olmak üzere toplam beş adet kız meslek lisesi kökenli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden 1217 kız öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada bir kişisel bilgi formu ve ''Okula Yönelik Tutum Ölçeği'' uygulanmıştır. Toplanan veriler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), t-testi ve korelasyon kullanılarak analiz edilmiştir.Analizler sonucunda kız meslek lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin okula yönelik tutumlarının halen eğitim gördükleri okul türü, tercih ettikleri bölüm, anne/baba birlikteliği durumu, kardeş sayısı, birlikte yaşadığı kişiler, bölümlerini tercih sırası, bölümlerini tercih nedeni, bölümlerine yönelik gelecek beklentileri açısından anlamlı bir fark gösterdiği ve TEOG sınav puanları ile okula yönelik tutum arasında anlamlı ancak düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Yine analiz sonuçlarına göre, meslek lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin okula yönelik tutumlarında okudukları sınıf düzeyi, anne öğrenim durumu, anne iş durumu, anne meslek durumu, baba iş durumu, baba öğrenim durumu, baba meslek durumu, anne/baba özlük-üveylik durumu ve okula devam/devamsızlık durumlarına göre bir fark bulunamamıştır. The purpose of this study is to determine the attitudes of female students attending vocational high schools towards their school in regard to school they attend, class level, family socioeconomic status, family structure, absenteeism, reasons for choosing their departments, preference order of their departments, future expectations for their departments and TEOG test scores.The population of the study includes female students who are studying in vocational high schools which were originally vocational high schools for girls, in 2016-2017 academic year in the centre districts of Mersin, namely Akdeniz, Yenişehir, Toroslar ve Mezitli. Stratified and cluster sampling was used in the present study. The sample of the research is consisted of 1217 female students from Vocational and Technical Anatolian High Schools two of which are located in Akdeniz and rests are located in the other districts.The data were obtained by using a personal information form and `the Scale for Attitudes Towards School`. The data obtained were analysed by using one-way analysis of variance (ANOVA), t-test, and correlation analysis.As a result of the analyses, it was found that the attitudes of the female students attending the vocational high schools showed a meaningful difference in terms of school they are currently attending, their preferred department, parental status, number of siblings, people they live together, reasons for choosing their departments, preference order of their departments, future expectations for their departments. It was also found that there is a significant but low level of correlation between TEOG test scores and attitudes towards school.According to analyses, it is found that the attitudes of the female students towards school showed no difference according to class level, mother education status, mother's employment status, mother's occupational status, father's education status, father job status, father occupational status, mother/father status (being biological or stepparents), and school absenteeism.
Collections