Tekstil malzemeleri ile oluşturulan sanat objeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET: 17. 18. ve 19. yy larda Ortaçağdaki niteliklerinden uzaklaşan duvar halı sanatı, 20. yy da yeniden kişiliğini kazanmış ve mimari mekanda işlevsel bir öge olarak kabul görmüştür. Gelişim aşamala rında geleneksel birikimlerin bir taban oluşturduğu gözlenir. Son yıllarda ise, gele neksel halıya göre, düzenle me, teknik ve malzeme yönün den oldukça bağımsız uygula maların önem kazanmaya baş ladığı görülmektedir. Kene vir, yün, at kılı, pamuk, jüt vb. gibi doğal ve yapay liflerin/ipliklerin, rölyef görünümlü, üç boyutlu ya da çevresel nitelikli bu uygu lamaların, geleneksel duvar halısından daha değişik yapı ve özellikleri vardır. Bu çalışma, sanatçıla rın tekstil malzemeleriyle sanat objeleri üretim süre cine girmelerini ve anlamda ortaya koydukları yapıtla rın, irdelenerek tekstil sanatının ulaştığı boyutla rını göstermeye yöneliktir. Malzemeye uygun strük- türün yakalanması, malzeme nin bu yapılanmasında yüzey de gelişen dokusal zengin liklerin beraberliğiyle meydana getirilen bütüne tasarlayıcısının vermek istediği imajı katabilmesi, aktarabilmesi tekstil-obje- nin asıl gerçeğidir. -1- ABSTRACT The art of wall carpets deviated, in 17th, 18th, and 19th centuries, from the quality of Middle Age, it regained its original charac ter in 20th century and has been accepted as a functio nal element in architectural platform. It is observed that traditional accumulation in this field has formed a ground for further stages of development. In recent years however, applications that are fairly independent from the traditi onal carpets seem to be more prominent in view of design, technique and material. These applications have different structure and charactetistics from the traditional wall carpets as they are three di mensional, in harmony with surroundings, in relief appe arance and utilize man-made fibres or yarns as well as natural such as hemp, wool, horse hair, cotton, jute, etc. This work has aimed to investigate how artists ente red into the pdoduction phase of artistic objects with tex tile materials, to discuss the works they created and to show the dimensions which the tex tile art has acquired. The main reality of tex tile object is to seize the structure suitable to the ma terial used and to add the i- mage which the designer wishes to give, to the whole formed together with textural riches developed on the surface while -2-the material is transformed into the structure. -3-
Collections