Tiyatro`da devinim - oyun - doğaçlama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmadaki hedefim, devinim, oyun ve doğaçlama konularının tiyatro oyunculuğu eğitimindeki yerini saptamaktır. Aynı zamanda da, bu üç temel eğitim yöntemlerinin hem kendi başlarına hem de içice geçmiş olarak uygulanabileceklerini açıklamaya çalıştım. Kısaca diyebiliriz ki, devinim konusu oyuncuda devimduyumu oluştururken, oyunlar ve doğaçlamalar da onun kendiliğinden anlık davranabilmesini, düşlem gücünü, yaratıcılığını ve kendine güvenini geliştirmesini sağlar. Aynı zamanda, oyuncunun oyun kişisi analizi yapabilmesine, bunu yorumlayıp yansıtabilmesine yardımcı olabilecek bu alıştırmaları eğlence ortamında gerçekleştirir. In this dissertation,1 attempt to discuss the uses of movement, games and improvisation in theatre acting. I propose also that, those three basic training methods can be practised individually and also interrelatedly. I attempt to point out briefly that while movement may widen the kinestetic sense, games and improvisations may develop the actor's spontaneity, imagination, creativeness, sensitiveness, self confidence and may help the actor to understand 'characterization'. It can also enhance his ability to interprate and to project it within an atmosphere of entertainment. t. a Yükseköğretim Kurulu Dokümantasyon Marked
Collections