Tanzimat sonrası Osmanlı saray çevresinde resim etkinliği (1839-1923)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tanzimat'ın ilanından sonra batılı anlayıştaki resim Türkiye'de askeri, ve teknolojik etmenlerin ve uluslararası siyasal ilişkilerin yarattığı bir ortamda etkin olmuş ve Türk Resim Sanatı 'nın gelişimini sağlamıştır Öncelikle eğitim yolu ile Türk Kültür ve Sanat ortamına girenbatılı anlayıştaki, perspektifli resim; batıyı çağdaşlaşma çabası içinde izleyen Osmanlı İmparatorluğu' nda padişahların batı sanatlarına olumlu bakışları ve kişilikleriyle de bütünleşerek teşvik görmüştür. Bu teşvikte Saray, çatısı altında görev verdiği Türk ve Batılı ressamlarla, saray dışındaki resme yönelik etkinlikleri desteklemesiyle odak noktası olmuş, aydın sınıftan da destek almıştır. Batıyı yaşantı açısından da izleyen bu Sarayda batılı resme verilen önem Saray'da oluşturulan çağdaş ressamlara ait Resim Koleksiyonuyla somutlaşmıştır. Saray, Türkiye'de batılı resmin kabulünde ve Türk Resim Sanatı 'nın gelişiminde etkinbir rol oynamıştır. Saray'ın 19. yüzyılda batı resmi konusundaki beğenisi de Saray'da oluşan Resim Koleksiyonu 'ndaki ürünlerle yansımaktadır. Bu birikim içerik, teknik ve ürünleri oluşturan Türk ve Batılı sanatçılarıyla Osmanlı İmparatorluğu 'nda beğeni gören biti resminin ve Türk resminin genel çizgisini vermektedir. Bu bağlamdaki yeni çözümlemeler, yeni bakış açıları Türk Resim Tarihi 'nde açıklanmasını kolaylaştırmaktadır. SUMMARY After the declaration of Reforms, European painting was effective in Turkey, in an environment created by military, industrial and techno logical factors and international political relations and it helped developing of Turkish Painting Art. European Perspective drawing which found itself in a Turkish Culture and Art environment, was encouraged by the personalities and positive options of the Sultans of Ottoman Empire who scanned the West with a modernization endeavour. Tty that encouragement, the place with Turkish and European painters under the roof of itself, was focus, supporting the activities oriented in paintings out of the Palace and it was enco uraged by intellectual class. Tn that palace which scanned the west in respect of life, the importance attached to European painting was con cretized by the collection of paintings of contemporary painters. The Palace played an effective role in consent of European painting in Tur key and in development of Turkish Painting Art. And in IP th century, the taste of European Painting of the Palace reflected in the Collec tion of paintings in the Palace. This accumulation shows a general view of the European Painting and Turkish painting which admired Ottoman Empire, with the European and Turkish artists who constructed the content, technic and the products. New analysis and new options in this context, make the clarification of History of Turkish Painting easy. T. C Yükseköğretim Kurulu Dokümantasyon MetkeBi
Collections