20. yüzyıl Türk tezhib sanatı ve sanatçıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
245 ÖZET XX. yüzyıl Tezhibi konu ve özelliği bakamından pek araştırılmamıştır. 0 yüzden ele alman bu çalışmada XX. yüzyıl tezhibi anlatılırken; tam bir bozulma devri olan XIX. yüzyıl anlatılmış, ikinci yarısın daki büyük müzehhib Hüsnü Efendi ile XX. yüzyıla geçilmiştir. XX. yüzyıl başlarında Osman Yümni ve Bahaeddin Efendilerle başlayan tezhib hareketleri -Tuğrakeş I. Hakkı Altunbezer ' in de bulunduğu- Medreset'ül-Hattatin, Hattat Mektebi ve Şark Tezyini Sanatlar Mektebi ile Cumhuriyet Dönemine girmiştir. Daha sonra Güzel Sanatlar Akademisinde devam eden tezhib eğitimi bilhassa, Feyzullah Dayıgil, Muhsin Demironat ve Rikkat Kunt' un değerli gayratleriyle yüzyılımızda klasik tezhib sanatının yeniden ihya edilme si sonucunu getirmiştir. Günümüzde ise; üniversiteler ve özel kurslarda tezhib eğitimi verilmekte ve yeni sanatçıların yetişmesine vesile olunmaktadır. Bu çalışma esnasında sınırlı kaynakların yanında hayatta bulunan sanatçıların bilgi ve tecrübelerinden istifade edilmeye çalışılmış ve bu suretle hafızalardaki hatıraların satırlara aktarılması sağlanmıştır. 246 SUMMARY XX century illumination haven't been researched sufficiently regarding subject and specialties. For this reason, while explaining XX century illumination handled in this study; XIX century which is completely a deterioration period was explained and it was passed to XX century with great gilder Hüsnü Efendi at the second half. Illumination movements, having started with Osman Yümni and Bahaeddin Efendi at the beginning of XX century, had entered the Period of Republic with schools of Medreset'ül Hattatin, Hattat Mektebi and Şark Tezyini Sanatlar Mektebi including Tuğrakeş i. Hakkı Altunbezer. Illumination education, continued at Fine Arts Academy afterwards, especially with the valuable efforts of Feyzullah Dayıgil, Muhsin Demironat and Rikkat Kunt, classical illumination arts is started to developed in our century. Nowadays, illumination education is given at universities and private courses and new artists are caused to be trained. During this study, besides limited resources, knowledge and experiences of living artists are tried to be used and thus memories at the minds were provided to transfered to the lines.
Collections