Özgün baskı resimde Alman ekspresyonizmi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
- 69 - ÖZET `Özgün baskı resim de Alman ekspresyonizmi` akımın şekillendiği yüzyıl başında, özellikle Almanya'da yoğunluk kazanarak önemli bir anlatım diline dönüşmüştür. Özgün baskı dalında etkinliği olan sanatçılar başta Die Brücke sonrasında Der Blau Reiter grubu içerisinde yer almışlardır. Ayrıca her iki grubun dışında yer alan sanatçılarla bu tekniğe ilgi göstererek üretimlerini sürdürmüşlerdir. Almanya dışından Norveçli E.Munch, Viyanalı E.Schiele'da bu akım içerisindedir. Tezin giriş bölümünde genel olarak ekspresyonizm ve akımın diğer sanat larla olan ilişkisine değinilmiştir. Şiirden romana, tiyatrodan sinemaya, mimarlık tan müziğe çeşitli sanatlardaki ekspresyonizm kısaca anlatılmıştır. Yüksek baskının tarihçesi Avrupa ve Doğu'da Japonya olmak üzere teknik ve sanatsal açıdan incelenmiş, yaşadığımız yüzyıla kadar varolan tarihsel süreciyle ele alınmış isimler ve dönemlerindeki akımlaşmalarla birlikte irdelenmiştir. Resim dili ve baskı resim ilişkileri alt başlığında bu iki sanat dalının birlikteliği, tarihsel süreçteki ilişkileri, gelişmeleri, etkilenmeleri anlatılmış zamanla bu iki türün nasıl bir ortak çalışmaya yöneldikleri sonuçlarla örneklendirilmiştir. Alman ekspresyonizminin çağımızdaki yüksek baskıya nasıl yansıdığı ise üçüncü alt başlıkta konu edilmiştir. Ekspresyonizmin günümüze yansımalarının ışığında, ortaya çıkmış sanatçılar ve genelde yüksek baskının konumu işlenmiştir. Son alt başlık olarak `yüksek baskı ve grafik dil ilişkisinde ise bu iki dilin etkilenmeleri üzerinde yoğunlaşarak, karşılaştırma ve örneklemelerle açıklanmış tır. - 70 - SUMMARY `German Expressionism in special print painting` has been convreted into an important explanation language by becoming denser especially in Germany at the beginning of the century when this trend started to appear. The artists effecting the special print branch have at first worked in the Die Brücke Group and later in the Der Blau Reiter. Additionally, other artists not included in these two groups have also produced their arts by feeling interest to this technics. Norwegian E.Munch and E.Schiele from Vienna is also included in this trend as artists away from Germany. At the introduction section of the thesis, expressionism in general and the relationship of this trend to other arts have been mentioned. The effects of expressionism on various arts such as poetry, novel, theatre, cinema, architecture and music have been explained. The history of high print has been examined from the technical and artistic points of view in Europe and Japan in the East, has been considered with its existing historical development upto our recent century and has been investigated together with the famous names and trends of that period. Under the sub-title of painting language and print painting relationships, the togetherness of these two artistic branches, their relationship, development; effectivity in the historical period have been explained. Samples of conclusion have been given to show how these two trends have been directed to a common work in time. The reflection of German expressionism on the high print of our age hasbeen the subject of the third sub-title, The artists that have arisen from the rays of reflections of expressionism to our era and the position of high print in general have been considered. Under the last sub-title, the mutual effectivity of the two languages namely `high print` and `Graphic language` hasbeen consentrated and some comparisons and samples have been given.
Collections