Yabancı cennet
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı Cennet (Özet) *`Din. sözcük itibarı ile ilk tarifinin yapıldığı 'Zendavesta'da: Tann'ya ve- yaTann yerine kabul edilmiş olan mistik kuvvetlere ve varlıklara karşı saygıyla karışık bir bağlılık duygusudur...` Din. işte bu temel ışığında in sanoğlunun hem sosyal, hem de kültürel gelişimi içerisinde değişmez bir faktör olmuştur. Aydınlanma çağının büyük 'Reformation' hareketinin et kileri ile gücünün kırılmaya başlanmış olmasına rağmen, dini konuların tasfir edilmesi, kiliselerin sanatçılar için vazgeçilmez hamilerden biri ol ma özelliğini 17. vüzvıla kadar sürdürmelerine olanak sağlamıştır. Kiliseler, iyiler için vaadedilen cennetin ve kötüler için kaçınılmaz dedik leri cehennemin, ancak sanatçıların yapıtları aracılığıyla geniş halk yığın larına benimsetilebileceğini görebilmişler, yaradılışı ve hayatın başlangı cım, yine sanatçılar aracılığı ile yandaşlarına ulaştırabilmişlerdir. (Okuma vazma oranının cok düşük olduğu 2öz önünde buludurulursa. en ideal yönteminde bu olduğu görülmektedir.) Bu da dinin, dolavısı ile de kilise- lerin egemenlik alanlarının geniş ve canlı tutulmasına neden olmuştur. Kutsal kişiler. Miehelangelo'da ilahi tasvirlerin uzağında, ete ve kemiğe bürünmüş, Caravaggio'da sanatçı ile kilise arasındaki çatışmalar sanatçı nın tavizkar olmadığını ortaya koymuştur. 17. yüzyıl Hollanda sanatına, günlük yaşam sahnelerinin girmesi: sıradan konuların da insan gerçeğinin aynası olduğunu ortaya koymuş, 18. yüzyıl da JJ. Rouesseau'nun 'Doğa Düşüncesi' ile romantik hareketin ortava cık- ması, doğaya yönelişi başlatmıştır. Delacroix'nin Fas gezisinin de etkileri ile Realizm ve Barbizon Okulu, doğanın keşfini tam olarak gerçekleştir meye çalışmışlardır. Hollandalı sanatçılar Hobbema. Ruvsdeal; İnailiz Constable. Fransız acık 3 * W J hava ressamlarının önünü açmışlar: sanatçılar, yeryüzünün keşfi ile ilahi cennetin verine, vervüzü cennetini kovmava başlamışlardır. *Cemil Sena, Hz Muhammed'in Felsefesi, savfa 227 ALIEN PARADISE (Summary) According to the *Zendavesta, the verbal definition of the religion is: `a belief guided with admiration, to God or to miystical forces- accepted as God.` Under this conceptual framework, religion is an almost nonchanging factor at the social and cultural development of manhood. Although the Reformation Movement of Enlightment Age has loosened the power of religion, the picturing of religious subjects has made the church unrejectable for art up to 17. century. Church had predicted cleverly that: the meaning of paradise, promised for good ones, and the hell, for bads can only be revealed to masses by way of art. Genesis and the begining of life could be meaningfull to its disciples only thorough the translation of art This made the domain of Church universal and also active. But. the holy people, in Michangelo's works comes to us as real people, refined from their holy attitude and Caravaggio showed us that art is not always comprimising at the rebel between Church and art. The everyday life scenes of 17. century Holland art proved that the ordinary subjects were also the mirror of human reality. J. J.Rouesseau. bv his book Thought of Nature*, started the `Romantic Movement` and the inclination towards the rediscovery' of nature. Realizm and the Barbison Ekole, with the inspiration of Delacroix's Morocco journey, had tried to complete this rediscover}'. Holland artists. Hobbema. Ruysdeal and English Constable had opened the way to the French open air painters; so the artists with the discovery of earth, subtituted the holy paradise with the earthly one. *Cemil Sena. The Philosophy of Hz. Muhammed, page 227
Collections