`Cumhuriyet dönemi` modern Türk seramiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türk Seramik sanatı, geçmişinde en görkemli devirlerini yaşamıştır. Bu devirlerde geleneksel bir tutum izlemiştir. Cumhuriyet Dönemi Modern Türk Seramiği hakkında genel yargılara varabilmemiz için bu devirlerin bilinmesi gerekir. Modern Türk Seramik Sanatının gelişmesi, seramik endüstrilerinin kurulması, yaygınlaşması, seramik eğitiminin örgütlenmesi ile paralellik gösterir. Seramik sanatının Resim-Heykel sanatlarından en büyük farkı, teknoloji ile bağımlı bir sanat dalı olmasıdır. Dünya'da seramik sanatının çağdaşlaşma süreci ondokuzuncu yüzyıl Endüstri Devriminden sonra başlamıştır. Seramik sanatı, kültürel ve ekonomik gelişmeyi yakından izlemiş, toplumsal yapılara gere kimliğini oluşturmuştur. Türk Seramik sanatında, onaltıncı yüzyıl Osmanlı Devri'nde ulaşılan başarı sanayi devrimlerine geçişi engelleyen onyedinci yüzyılda çökmeye başlamıştır. Günümüzde de Türk Seramik Sanatı, teknik zorunlulukların getirdiği bazı sınırlara rağmen değişik boyutlar kazanarak gelişmesini sürdürmüştür. 1950lerden sonra yurt dışına sanatçılar gönderilmiş, eğitim kurumlan açılmıştır. Yurt dışındaki sanatçıların eğitimlerini tamamlayıp yurda dönmeleriyle birlikte bir canlılık başlamış, fakat genelde yapılanlar, Batı etkisinde kalınarak üretilmiş yapıtlardır. SUMMARY Hie Turkish Ceramic art has lived its magnificant ages in its past. In those ages it has succeeded a traditional attitude. Enabling to come under a general decision on the Modern Turkish Ceramic art of the republic age, it is necessary to know about those ancient ages. The improvement of the Modern Turkish Ceramic art shows a paralleism with the establishment and widespreading of the ceramic industry and the organization of the ceramic education, as well. The most distinguishing characteristic and difference of the ceramic art from the painting and sculpture arts is its being dependant to the technologic The modernization age of the ceramic art has begun after the `Industry Revolution` in the nineteenth century. The ceramic art has nearly followed the cultural and the economic improvements and built up its identity as to the social establishments. The success of the Turkish Ceramic Art which is reached in the Ottoman age in the sixteenth century, has returned to decline and fall in the seventeenth Century wich has prevented the Ottoman Empire to pass into the Industry Revolution. The Turkish Ceramic art these days, despite of the technical compulsions has continued its improvement gainin various dimensions. After 1950s, sonme artsits have been sent to the foreign countries for the ceramics education. Following return to our country of the artists completing their education, an activity has begun. However, the works of art have been the works produced under the effects of the west. VI
Collections