Spastik çocukların tedavi ve eğitiminde ailenin ve sosyal çevrenin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkçe Bu araştırmada spastik çocukların tedavi ve eğitimin de aile ve sosyal çevrenin rolü incelenmiştir. Araştırma spastik çocuklar tedavi ve eğitim merkezine gelen spastik çocukların ana-babalarının ve bu merkezin çevresinde ya sayan ana-babaların çocuğa yönelik tutumlarının onların tedavi ve eğitimlerini ne şekilde etkilediğini ortaya koymak için yapılmıştır. Buna göre spastik çocukları olan aileler ve merkez çevresinde yasayan aileler olmak üzere iki ayrı inceleme alanı oluşturulmuştur, Spastik çocuklarla ilgili araştırmamızı bu merkezde yürütmemizin nedeni, bu merkezin konusunda Türkiye'deki ilk ve en teşkilatlı tedavi ve eğitim merkezi olusudur. Sosyal çevre olarak sadece merkezin civarında yasayan ailelerin ele alınmasının nedenine gelince tedavi ve eğitim merkezi 20 seneyi askın süredir bu yerde olduğu için çevre halkı ile merkeze gelen çocukların ve ailelerinin birbirleriyle olan etkileşimleri önemli görülmektedir. Araştırmamız birbirine bağlı 2 alana uygulanmıştır. Buna göre araştırmamızı yönlendiren 2 hipotez ele alınmış tır. Hipotez-1 Spastik çocuklar tedavi ve eğitim merkezine gelen ço-cukların anne ve babaları,, çocuklarının öşürleri, tedavileri ve eğitimleri konusunda uzmanlardan yeteri derecede bilgi alamadıkları için onların tedavi ve eğitimlerinde iyileştirici ve tamamlayıcı bir rol oynayamamaktadırlar ` Hipotez-2 Spastik çocuklar tedavi ve eğitim merkezi çevresinde oturan anne ve babalar, çocukların özürleri;, tedavileri ve eğitimleri konusunda merkezden yeteri derecede bilgi alamadıkları için onların tedavi ve eğitimlerinde iyileştirici ve tamamlayıcı bir rol oynayamamaktadırlar. Çevrede yasayan ana-babaların spastik çocukların özürleri, tedavileri ve eğitimleri konusunda yeterli bilgileri yoktur. A- Spastik.Çocukları Olan Ailelerle ilgili Bulgular Araştırmanın ilk bölümünde, ana babaların spastik çocuklara ve tedavi ve eğitimlerine yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırmada spastik çocuklarla ilgili bir rehabilitasyon merkezine tedavi ve eğitim için gelen anne ve babaların çocuklarının özrü, tedavisi ve eğitimi ile ilgili yeterince bilgi sahibi olmadıkları saptanmıştır. Bu nedenle ailelerin gerek çocuklarına gerekse de onların tedavi ve eğitimlerine karsı olumlu tutum geliştiremediği tespit edilmiştir. ııB- Merkez Çevresindeki Ailelerle İlgili Bulgular Araştırmanın ikinci bölümünde rehabilitasyon merkezi çevresindeki ailelerin spastik çocuklara yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırmada, merkez çevresindeki ailelerin bu merkeze gelen spastik çocukların öşürleri, tedavileri ve eğitimleri hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları tespit edilmiştir. Çevredeki ailelerin gerek bu çocuklara gerekse de çocukların ailelerine karsı olumsuz tutumlar geliştirdik.' eri ortaya, konmuştur. 111 îngi 1 izce The part played toy the -family and social environment in the treatment and training of spastic children was examined in this study. This study was carried out to reveal in which way the attitude of parents of spastic children who come to the treatment and training center -for spastic children and of parents who live in the neighbour hood of the center towards these children affect the treatment and training of them» In accordance with this scheme two separate research fields were formed., one consis ted of the parents of spastic children, the other of the parents who live in the vicinity of the center. The reason of our conducting our research in relation with spastic children is the fact that this center is the first and best organised treatment and training center of its kind within Turkey. As social environment we have selected only families that live near the center ` taking into account the fact that the center has been active in its present premises for a period of over 20 years and that the families living near by have good neighbourly relations with the parents of the spastic children which is an important factor that needs careful consideration. Our research was carried out in 2 fields connected with each other. In line with that we have taken up 2 hypotheses to direct our research. avHypothesis- J Parents of spastic children who come to the treatment and training center fail to play an improving and complemen tary part in the treatment and training of their children» since they cannot get adequate knowledge on the handicaps treatment and training of their children from the experts. Hypothesis-2 The parents living in the neighbourhood of the treatment and training center fail to play an improving and complementary part in the treatment and training of spastic children since they do not get adequate., ingor- mation on the handicaps, treatment and training of those children from the experts concerned. The findings obtained from the research carried out are given belowt A- Findings in Relation with Families that have Spastic Children The attitudes adapted by parents toward the treatment and training of their spastic children was studied in the first part of this research» The present research brought to light the fact that parents who come to the rehabilitation center for spastic children are not suffi ciently informed about the handicaps, treatment and trai-ning of their children. It was -furthermore -found out that this is the main reason why -families fail to develop the favourable attitude toward their children as well as to their treatment and training» B- Findings in Relation with Families that Live in the Vicinity of the Center The attitudes of families who live in the vicinity of the center toward spastic children was studied in the second part of this research. The present research showed that the neighbours had no adequate knowledge about the handicaps,, treatment and training of the children who visit the center. It was also -found out that the attitude of the families living in the neighbourhood toward these children and their parents was unfavourable in general. VI
Collections