Show simple item record

dc.contributor.advisorKabaş, Özer
dc.contributor.authorGelişen, Koray
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:09Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:09Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218388
dc.description.abstractÖZET Açıkça ifade etmeliyimki, kent taslakları ve dokuları konusuna eğilmemdeki ilk etken teknik meselelerin beni oraya götürmesiydi. İçerik ve kent imajıyla bağlantılı olarak, psikolojik-imgesel betimlemeler, simge ve sembollerle beraber, teknik çözümler bağdaşık ve paralel bir düzende, birlikte yürüdü sanıyorum. Yaklaşık, dört sene önce uyguladığım performans, body-art ve öncesinde ( spontanious) spontan olarak adı geçen tarzımın, tam zıt ifadesine yönelmeyi tasarladım. Bu yüzseksen derecelik bir dönüş olmalıydı ki, renk ve lekeyi eleyerek, siyah-beyaz, özellikle de soğuk-sıcak grilerle desteklediğim şehir taslaklarını oluşturabilmeliydi. Başlangıçtaki sert formlar, zamanla eriyerek beni tekrar tual üzerinde (kağıttan tuale çıkış) pentür mantığıyla olan diyaloguma doğru yöneltti. Bu, iki buçuk senelik, yöntem araştırmaları kapsamında ele aldığım ve irdelediğim dönemimde bilincimin, stilimin ve zıt uygulamaların (ki farklı mantıkda denilebilir) büyük şehir insanının, psikolojik dökümünü yansıtabilmem konusuyla birlikte yürüttüğüm bir çalışmalar ve araş tırmalar dizisi olabilir. - v -
dc.description.abstractSUMMARY I sould specifically relate that, the first and foremost reason for my inclination to draft plans of urban centers and cities, as well as their texture, was by cuidance of technical matters to that ends. I think, in relation to content and city image, psycnoloqical and imaqinative descriptions, in conjunction with signs and symbols, were all proceeded in paralel formation. In my prior performance approximately four years ago, namely, body art and its background, my spontaneous style which was mentioned therein, was now totali transformed into an opposite form of description. Such move ought to be a complete twist and turn from my past practices, availing elimination of color theme, marks and spots, leaving room for formation of urban draft designs by only using blacks and whites and especially with cold and warm greys. Coars forms of the beginning were to dissolve in time as to redirecting me dialectically emerging from the paper onto the canvas. Such undertaking streching to a period of two and a half years of conscious quest for the most suitable technic, my style and opposite applications (this could possibly be called as a different logical application), was a series of researches, and a humble strife always trying to capture psycholoical blueprint of the metropolitan dweller. - vi -en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResimde mimari ögeler ve kent dokusu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUrban texture
dc.subject.ytmNeo-classicism
dc.subject.ytmArchitectural elements
dc.subject.ytmUrbanization
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.identifier.yokid36680
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36680
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess