Eusebius-Florestan karakterlerinin Schumann`ın yapıtlarındaki konumları üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Schumann bir alman romantiğidir. Edebiyattan esinlenmiştir. Kendisi ayrıca tiyatro, sür gibi müzik dışında diğer sanat dallarıyla yakından ilgilenmiştir. Eğitimi acısından otodidaktik denilebilir. Orkestra sesini klavye üzerinde temsil eden görkemli ve güçlü sonoriteyi gerçekleştirebilmek için çeşitli teknik imkanları geliş tirdi ve böylece modern piyano tekniğinin kurucularından biri oldu ( öteki iki besteci Chopin ve Liszt'di); yine de O herseyden önce bir şairdir. Kişiliğini içtenlikle yapıtlarına yansıtırken iki başlıca karakterle bizi karsı karşıya bırakır: Eusebius-Florestan. Diğer bir önemli unsur çevresindeki genç reformcuları simgeleyen ` Davi dsbünd 1 er ` d i r. Clara 'ya duyduğu olağanüstü sevgi O 'nun hem ilham kaynağı olmuş bir yerde ruhsal çöküntüye uğramasına da sebebiyet vermiştir. Piyano eserlerini yaratmasındaki başlıca itici güç Clara' nın büyük piyanist kişiliğidir. Schumann, was a German Romantic. Particularly inspired by the contemporary literature he was also concerned with other disciplines such as the theatre, poetry etc. His education was an autodidactive one. To realise a grand and imposing sonority which represents the orchestral sound on the key-board he developed various technical posibilities and thus he became one of the foundators of the modern piano-tecnique (The other two composers were Chopin and Liszt) ; but primarily he was a poet. The reflection of his soul in his works consisted of two main characters: Eusebius and Florestan. Another important idea was the `Davidsbündler` which symbolized the young reformists around Schumann. The extraordinary love that Schumann felt for Clara was the source of his inspiration but it also contributed to his emotional break down. The main reason for Schumann's composing his piano works was Clara's great pianist ic personality.
Collections