Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Aydın
dc.contributor.authorBaş, Nezihe Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-10T07:41:18Z
dc.date.available2020-12-10T07:41:18Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218286
dc.description.abstractGeleneksel Türk Sanatı, bütün dalları ile milli karakterimizi, zevklerimizi, gelenek ve göreneklerimizi yansıtır. Asırlarca çeşitli ülkelerden, medeniyetlerden etkilenerek, pek çok ulusla yaşayıp kaynaşarak bugüne kadar gelmiştir. Bu süreç içinde sanatımız kendi özünü daima korumuş, etkileşimleri gelişme yolunda kullanmıştır. Sanatını, en eski çağlarda bile üstün bir zevk ve teknikle işlediğini M.Ö.3-4. Yüzyıldan kalma Pazırık kurganlarından çıkan eşyalarla ispat etmiştir, ilk yerleşik toplum olan Uygurlar'dan (9-11 Yüzyıl) kalan freskler ve minyatürlü kitaplar, zamanın yaşam standartlarının ve ince zevklerinin belgeselleridir. Türk Sanatçısı, yabancı toplumlarda da yaratıcılığı ve geliştirdiği tekniklerle, hayranlıkla kabul edilmiş, korunmuştur. Bu sayede, Dünya bezemeleri arasında güzelliği ve ahengiyle kendini gösteren Türk Sanatı, İslam alemine yayılarak, islam Sanatının da kaynağı olmuştur. Türklerin Orta Asya'dan getirdikleri motifler Şamanist felsefeyi temsil eden sembollerin, tılsım gibi resmedildiği dekoratif düzenlemeler ve hayvansal şekillerdir. Türk sanatçısı, İslamiyetten sonra, Tanrı'nın yarattığını taklit etmemek için, tabiattan aldığı objeleri stilize ederek motiflerini oluşturmuştur.Osmanlı imparatorluğu'nun siyasi ve ekonomik açıdan zirvede olduğu 16. Yüzyılda Türk Sanatı da gelişiminin doruk noktasını yaşamıştır, imparatorluğun en önemli ticari ürünü olan dokuma ile devletin ihtişamını kanıtlayan abideleri süsleyen çinilerin özel bir yeri vardır. 16. Yüzyıl ipek dokuma ve çinileri Türk Sanatının yaratıcılık, renk, teknik, özgün stilizasyon ve kalite açısından ulaştığı zirvenin somut belgeleridir. Aynı zamanda bu zirveyi oluşturan devlet korumasını, kaliteye önem veren merkeziyetçi sistemi ve Saray nakkaşhanelerinin yaratıcı sanat felsefesini de temsil ederler.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.titleKlasik Osmanlı dönemi geleneksel Türk motiflerinin dokuma ve çini tekniklerinde etkilenme ve gelişme süreci
dc.title.alternativeProcess of development and influence in sewing and tila technics of classical Ottoman period traditional motives
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytm16. century
dc.subject.ytmTile art
dc.subject.ytmWeaving techniques
dc.subject.ytmMotifs
dc.subject.ytmTurkish decorative art
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.identifier.yokid62208
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62208
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess