Tarihsel açıdan 19. yy. Avrupa baskı grafiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
çalışmalarını Paris'te sürdürdüler. Çünkü sanatçıların çoğu akademilerdeki formel eğitimden sıkılmış ve bu tür eğitimi reddediyorlardı. Gustave Dore, Travies Topfer, Daumier, Lepere'de tahta baskı tekniği ile bir çok dergide sürekli ressam olarak kendilerini geliştirir ve eski baskı resimlere benzeyen yöntemleriyle, gazete resimlemelerinde ön plana çıkarlar. 19. Yüzyıl sonu, 20. yüzyıl grafik tasanmını ve bir çok sanat hareketini etkilemiştir. Bu sanat hareketleri özellikle ingiltere'de Arts and Crafts adıyla William Morris ve Kelmscott basımevi aracılığı ile kitlelerle buluşur. Bu hareket endüstri devriminin sosyal ahlaki sanatsal karmaşasına karşı çıkan bir hareket olarak başlar. Başka bir hareket ise Rokoko, Arts and Crafts, Pre-Raffaelit resimler Japon tahta baskılan ve dekoratif tasanmlanndan esinlenen Art Nouveau hareketidir. özellikle Fransa'da başlayan bu hareket Cheret, Grasset, Lautrec, Steinlein, Mucha ile çok önemli bir yere gelmiştir. ingiltere'de Art Nouveau William Morris'in önderliğinde Arts and Craft'ın etkileri görülüyordu. Aubrey Beardesley grafik tasanm ve illüstrasyonun gelişmişinde etkili olmuştur. Dudley Hardy Fransız afiş tasanmlannın niteliklerini İngiltere'ye taşıyarak İngiliz afiş sanatının uluslararası olmasını sağlamıştır. Glasgow okulu bu dönemde 20. Yüzyıl estetiğinin oluşumunda Viyana Secession Okulu ile birlikte önemli bir rol oynar. Viyanalı bazı sanatçılar `Ver Sacrum` adlı dergiyi çıkararak bu derginin sayfalarını süsleyen üstün nitelikli çizgisel ve geometrik tasarımlarla önemli bir tasanm kaynağı oluştururlar. Almanya'da ise aynı hareket Jugenstill adı altında ortaya çıkar. Peter Behrens, Walter Tienaman, Eckmann Hohlwein Fransız ve İngiliz etkisinde kalmakla birlikte geleneksel akademik sanatla ilişkilerini hiç kesmemiştir. Sonuçta ise grafik sanatı 19. yüzyıl başlarında sanatçılann büyük bir inancıyla ve yaratıcılığla başlar. 20. yüzyıla bu inançla girer ve bütün sanat akımlannı etkileyerek girer.SUMMARY At the and of 1 8.cc the use of engraving and other printing techniques, have been important for printing art and its future; ( graphic art). Entering the 19th. cc Rembrandt publishes Goya `los caprichos`(1799) which effected many young and master artists by the aquatint technique he used. The Victorian style shorting from 1820's in U.K. spread to all of Europe and continued till 1900's it could be said that the Victorian style is the pioneer of modem graphic. In wood prints, starting from the beginning of 19.th.cc the magazine `Caricature` in France gains a big success. Among these Honore Daumier produced more than 1000 wood prints to many magazines. Lithography, found coincenditally by Aloyius Senefelder in 1796, appears as a new printing technique, by time the best types of lithography were used in magazines and all other areas. Lately the decline of lithography and use again by Daumier. On the other hand Gavarni and Chassereau together with Daumier continued to effect German Humorists. After a productive period new techniques and use in lithography, however, artists met other constrains. Around the middle of 19.th.cc poets, artists, printers and press seemed to compete each other to give movement to orijinal graphic. The engraving group Daumier, Legros, Jonkind etc. reputated the French art. By the mediation of Braquemont from 1864 on wards the Japan effects are the basic rules and main themes about engraving arts for graphic esthetics.were delivered. on 1862 `Ca'dart` dispensed with lithography causing many bad artists and cheap productions to appear in press. Jules Cheret made applications on wood, copper and stone using Japanese wood prints and watercolors. Lately lithography lost the race with engraving. Around the end of 19.th.cc the impression of caricature on press graphic was very important. Master artists were picturing the social and political life with courage, patience and decisiveross. Again on this century especially by the works of French graphic artists a new style and used in Europe. Many artists VE çalışmalarını Paris'te sürdürdüler. Çünkü sanatçıların çoğu akademilerdeki formel eğitimden sıkılmış ve bu tür eğitimi reddediyorlardı. Gustave Dore, Travies Topfer, Daumier, Lepere'de tahta baskı tekniği ile bir çok dergide sürekli ressam olarak kendilerini geliştirir ve eski baskı resimlere benzeyen yöntemleriyle, gazete resimlemelerinde ön plana çıkarlar. 19. Yüzyıl sonu, 20. yüzyıl grafik tasanmını ve bir çok sanat hareketini etkilemiştir. Bu sanat hareketleri özellikle ingiltere'de Arts and Crafts adıyla William Morris ve Kelmscott basımevi aracılığı ile kitlelerle buluşur. Bu hareket endüstri devriminin sosyal ahlaki sanatsal karmaşasına karşı çıkan bir hareket olarak başlar. Başka bir hareket ise Rokoko, Arts and Crafts, Pre-Raffaelit resimler Japon tahta baskılan ve dekoratif tasanmlanndan esinlenen Art Nouveau hareketidir. özellikle Fransa'da başlayan bu hareket Cheret, Grasset, Lautrec, Steinlein, Mucha ile çok önemli bir yere gelmiştir. ingiltere'de Art Nouveau William Morris'in önderliğinde Arts and Craft'ın etkileri görülüyordu. Aubrey Beardesley grafik tasanm ve illüstrasyonun gelişmişinde etkili olmuştur. Dudley Hardy Fransız afiş tasanmlannın niteliklerini İngiltere'ye taşıyarak İngiliz afiş sanatının uluslararası olmasını sağlamıştır. Glasgow okulu bu dönemde 20. Yüzyıl estetiğinin oluşumunda Viyana Secession Okulu ile birlikte önemli bir rol oynar. Viyanalı bazı sanatçılar `Ver Sacrum` adlı dergiyi çıkararak bu derginin sayfalarını süsleyen üstün nitelikli çizgisel ve geometrik tasarımlarla önemli bir tasanm kaynağı oluştururlar. Almanya'da ise aynı hareket Jugenstill adı altında ortaya çıkar. Peter Behrens, Walter Tienaman, Eckmann Hohlwein Fransız ve İngiliz etkisinde kalmakla birlikte geleneksel akademik sanatla ilişkilerini hiç kesmemiştir. Sonuçta ise grafik sanatı 19. yüzyıl başlarında sanatçılann büyük bir inancıyla ve yaratıcılığla başlar. 20. yüzyıla bu inançla girer ve bütün sanat akımlannı etkileyerek girer.SUMMARY At the and of 1 8.cc the use of engraving and other printing techniques, have been important for printing art and its future; ( graphic art). Entering the 19th. cc Rembrandt publishes Goya `los caprichos`(1799) which effected many young and master artists by the aquatint technique he used. The Victorian style shorting from 1820's in U.K. spread to all of Europe and continued till 1900's it could be said that the Victorian style is the pioneer of modem graphic. In wood prints, starting from the beginning of 19.th.cc the magazine `Caricature` in France gains a big success. Among these Honore Daumier produced more than 1000 wood prints to many magazines. Lithography, found coincenditally by Aloyius Senefelder in 1796, appears as a new printing technique, by time the best types of lithography were used in magazines and all other areas. Lately the decline of lithography and use again by Daumier. On the other hand Gavarni and Chassereau together with Daumier continued to effect German Humorists. After a productive period new techniques and use in lithography, however, artists met other constrains. Around the middle of 19.th.cc poets, artists, printers and press seemed to compete each other to give movement to orijinal graphic. The engraving group Daumier, Legros, Jonkind etc. reputated the French art. By the mediation of Braquemont from 1864 on wards the Japan effects are the basic rules and main themes about engraving arts for graphic esthetics.were delivered. on 1862 `Ca'dart` dispensed with lithography causing many bad artists and cheap productions to appear in press. Jules Cheret made applications on wood, copper and stone using Japanese wood prints and watercolors. Lately lithography lost the race with engraving. Around the end of 19.th.cc the impression of caricature on press graphic was very important. Master artists were picturing the social and political life with courage, patience and decisiveross. Again on this century especially by the works of French graphic artists a new style and used in Europe. Many artists VE
Collections