Still life fotoğrafta tasarım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Still life fotoğraf stüdyoda oluşturulur. Stüdyo, fotoğraf çekimini kolaylaştıracak her türlü donanıma sahiptir. Setin hazırlanmasından konunun aydınlatılmasına, kameranın ayarlanmasına kadar bütün çalışmalar rahatlıkla yapılır. Still life fotoğrafın konusu nesnelerdir. Fotoğrafçının amacı; bir nesneyi tanıtmak olabileceği gibi bazen nesneleri bir konuyu anlatırken araç olarak kullan abilir. Bu iki durumda da hem teknik hem de tasarım bilgilerine ve çok deneyime sahip olması gereklidir. Still life fotoğrafta, fotoğrafçı amacına hizmet edecek nesneleri bir fon üzerinde bir araya getirir, düzenler. Bu çalışma, kesinlikle gelişigüzel değildir. Fotoğrafta yer alan nesnelerin, elemanların orada `var olma nedenleri` vardır. Bir fotoğrafta, nesneler gelişigüzel bırakılmış, dağıtılmış izlenimi verseler bile herbir eleman düşünerek, tasarlanarak yerleştirilir. Bu, çekim öncesi bir çalışma evresinin var olduğunu gösterir. Fotoğrafçı nesnesini ve konusunu seçtikten sonra amacını belirler. Amacı doğrultusunda en uygun düzenlemeyi sağlamak için tasarım yapar. Tasarım, bir görüntünün oluşturulmasında yaratıcı çözümlerin, seçeneklerin eskiz halinde ortaya konduğu bir ön çalışmadır. Fotoğrafçı bir konuyu, nesneyi fotoğrafında anlatırken pek çok seçeneğe sahiptir. Hangi görsel öğeleri, hangi görüş açısını ve bakış noktasını kullanacağına, nesneyi hangi pozisyonda, hangi fon üzerinde ve nasıl bir aydınlatma ile görüntüleyeceğine, fotoğrafın formatına çekim öncesi karar verir. Görüntünün ilgi çekiciliği, fotoğrafçının yaratıcılığı ölçüsünde artar. Still life fotoğrafçısının elindeki nesneleri birer hammadde olarak kabul ede biliriz. Fotoğrafçı bu hammaddeyi; tekniği, estetik görüşü ve yaratıcılığı ölçüsünde işler, şekillendirir. Nesneye ilgi çekici, yeni görünümler kazandırır. Bu şekilde, çok sıradan bir nesne bile fotoğrafçının görüntüsünde bir değer ve anlam kazanabilir. Still life fotoğraflar, genellikle nesnelerin ve konuların tanıtımı, reklamı için üretilir. Bu tür still life fotoğraflar, konusu olan nesneyi satmalıdır. Görüntü, - iii -izleyicinin hem dikkatini çekmeli, hem ürünü denemeye özendirmelidir. Still life fotoğraf, fotoğrafçının mesajını, düşüncesini iletmesinde bir araçtır. İzleyici, bu mesajı kesinlikle almalıdır. Bunun için görüntünün özenle kompoze edilmesi ve tasarımın güçlü olması zorunludur. Tasarımın önemli rol oynadığı grafik görüntülerin inandırma güçleri inkâr edilemez. Grafik bir görüntü, görsel öğelerin dikkatli kullanılması ile oluşur ve anlatım tarzı az, öz, doğru ve etkilidir. Fotoğrafa özgü en önemli görsel öge, ışık ve oluşturduğu gölgelerdir. Bir görüntünün etkileyici olmasında bence başlıca konu, uygun ve etkileyici bir aydınlatmadır. Fotoğrafçının en önemli becerisi, ışık ile nes neyi yeniden yaratmasıdır. Nokta, çizgi, form, doku, renk ve ton değerleri, hepsi grafik özelliklerdir. Görüntünün organize edilmesinde bu öğelerden faydalanılır. Kendine özgü, kapalı bir forma sahip nesnesiyle bile fotoğrafçı, bu öğeleri ayırt edip görüntüsünde dengeli, uyumlu bir düzenleme yapabilir. Hareket izleniminin uyandırılması görüntüye canlılık, ilgi çekicilik katar ve fotoğrafta çeşitli sembollerle anlatılır. Perspektif, konuya bakış noktasının yeri ile ilgili bir etkidir. Görüntüde per spektifin hissedilmesi, fotoğrafa bir üç boyutluluk, derinlik izlenimi kazandırır. Bir görüntüde bu görsel öğeler kullanılırken, belli temel tasarım ilkelerinden faydalanılır. Bu ilkeler ritm, uyum, kontrast, denge, üstünlük-bütünlük ve oranlardır. Bu görsel öge ve tasarım ilkelerinin kullanılmasında belli bir amaç vardır: Görüntüyü uyumlu ve dengeli bir şekilde organize etmek, görüntüde önemli bir alana ilgiyi çekmek, yani o bölgeyi daha belirgin ve üstün hale getirmek. Bir görüntüde belli bir noktaya ilginin yoğunlaşabilmesi için, izleyicinin görün tünün diğer bölümleri ile ilgilenmemesi gereklidir. Bu da, o alanın bir bütünlük ve uyum içinde olması ile sağlanır. Kontrastlık her zaman dikkat çekicidir. Fotoğrafçı bütünlük sağlamak istediğinde uyum, denge, ritm ilkelerinden faydalanılır. Bir bütüne, bir bölümün üstünlük sağlamasını, ilgiyi üzerine çekmesini istediğinde kon trastlıklardan faydalanabilir. Bir görüntüyü oluştururken fotoğrafçının amacı, mesajını izleyicilere ulaştırmaktır (Mesaj kendi düşünce ve görüşleri olabileceği gibi bir ürünün tanıtımı da olabilir). Bu mesaj, belirgin bir anlatımla izleyici tarafından algılanır. Fotoğrafta belirginliğin sağlanmasında fotoğrafçının dikkat etmesi gereken,bu görsel öge ve tasarım ilkelerinden başka diğer hususlar şunlardır: Kullandığı fon ve fonun konusu ile olan ilişkisi, iki boyutlu fotoğrafta üçüncü boyut yani derinlik izlenimi oluşturma, görüntünün çerçevelenmesi, kadrajıdır. Bütün bu araştırma ve çalışmaları IV-fotoğrafçı, kameranın görüşüne göre yapar. Fotoğrafta görüş konusunda fotoğrafın teknik özellikleri söz konusudur. Still life fotoğrafçısı, fotoğrafın teknik yönü (kameranın kullanımı, setin hazırlanması, aydınlatmanın kurulması, pozun belirlenmesi, vs.) ile kompozisyon ve tasarım oluşturma konularını birbirinden ayrılmaz bir şekilde özümlemelidir. Çok çalışarak deneyimlerini artırmalı ve mesajını en doğru, güzel ve etkileyici bir yoldan izleyiciye ulaştırmalıdır. SUMMARY Still life photography is conducted in a studio. The studio is equipped with all kinds of facilities for photographers. All work including the the preparation of the set, illuminating the subject, setting the camera is done easily. The topic of still life photography is the object. The aim of photographer can be the presentation of an object or the use of some objects as a medium to describe a topic. In both cases, he is required to have knowledge of both technique and design as well as experi ence. İn still life photography, a photographer brings the objects that will serve his purpose together in a setting, and organises them. This never happens at random. The objects in a photograph all have reasons for being there. Even if the objects give the impression of being left and dispersed at random, each ele ment is placed by thought and design. This shows that there is a stage of work do ne before taking a photograph. After choosing his object and the topic, he determi nes his purpose and designs it to obtain the best arrangement. Design is the pre-study of creative formulas and options put forward in a draft in order to form an image. A photographer has got many choices while desc ribing a topic in his photograph. He decides which visual items, angle of vision and point of view to use, and also in which position and setting and what kind of illumi nation to use to produce an image beforehand. The attraction of an image incre ases in proportion with the creativity of the photographer. We can think of his objects as raw materials. A photographer designs this raw material in occordance with his technique, aestheticism and creativity. He also helps the object gain attractive, new aspects. In this way, even a very ordinary ob ject may gain a value and meaning. Still life photographers are produced generally for for the introduction of ob jects and topics for advertising.These kind of photographers must sell the item with a topic. The image must take attraction of the viewer and also encourage him to try VI -the product. Still life photograph is a medium for a photographer to transfer his message and his thoughts. The viewer must definitely get the message. That's why it is com pulsory that the image be composed elaborately and the design should be strong. It can not be denied that the graphic images in which design has an important role have the power of convincing. A graphic image is formed by using the visual items carefully and describing properly, truly and effectively. The most important visual element is the light and the shades. In my opinion, the main point in an attractive image is appropriate and imp ressive illumination. The most important skill of a photographer is to recreate the object with light. The point, line, form, texture, colour and tone values are all cha racteristics of graphics. These items are used for organising the image. Even with an object having a peculiar to its own, a photographer can distinguish the items and make a balanced harmonious coordination. Giving the impression of action adds li veliness and attraction to the image and this is made various symbols in photog raphy. Perspective has an effect on the point of view of the subject. Feeling the perspective in the image gives an impression of depth and being three-dimensi onal. While using the visual items in an image, basic designing principles are use ful. These principles are the rhythm, harmony, contrast, balance, superiority-enti rety and proportions. There is a certain purpose in using these principles: to organise the image in a harmonious and balanced way, to take the attraction to an important place; that's to make the place clearer and more superior. In order to concentrate the attention on a certain point in an image, the vi ewer should not be interested in the other parts of the image. This is acquired if the space is in harmony and entirety. Having a contrast is always attractive. When the photographer wants to ensure an entirety, he makes the use of the principles of harmony, balance and rhythm. When he wants any part to take more attention and to have superiority to the entirety he may use contrast. The purpose of photographer while creating an image is to give a message to the viewers. (The message might be not only his though and opinion but also the presentation of a product.) With a clear description, this message is perceived by the viewer. The other pecularities besides visual item and principles of design that VII -a photographer should be careful about while ensuring the clarity as follows: the setting that he uses and its of depth in a two-dimensional photograph and framing the image. He makes all this research and work according to the view of are es sential. A still life photographer should assimilate photograph tecnique (use of the camera, preparing the background, setting up the illumination, determing the ex posure, etc) and composition and design should not be seperated. He should gain more experience by working hard and send his message to the viewer in a most occurate, impressive and attractive way. VIII -
Collections