XX. yüzyıl sanatında resim ve heykal ötesi arayışların kavramları ve farklı materyallerdeki sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET XX. Yüzyıl Sanatında Resim ve Heykel Ötesi Arayışların Farklı Materyallerdeki Sunumu Bu araştırma, 20. yüzyılın belirli bir döneminde gelişme gösteren, yeni bir üretim sürecini daha iyi kavramak niteliğindedir. Bu süreç içerisinde, değişik malzemelerin kullanımı ile, resim ve heykel tanımlamasının dışında kalan ürünler verilmiştir. Sanatçılar, geleneksel üretim şekilleri dışındaki alanlara yönlenmişlerdir. Üretilen yapıtlarda, sanatın niteliği sorgulanmış ve sanata yeni tanımlamalar getirilmeye başlanmıştır. Aynı zamanda sanatçının kişiliği ve toplumdaki yeri de sorgulanmıştır. Bu gibi tartışmaların, hangi sanatsal kaygılarla yapıldığı ve hangi toplumsal soruların bu değişime itici güç olduğu, araştırmanın temel konusudur. Değişen değerler, felsefi bakışlar ve sanatsal tavırlar analiz edilmiştir. Kullanılan malzemelerde ve üretim süreçlerinde, teknolojinin katkısı üzerine düşünülmüştür. Bu dönemdeki eserler, kalıcılıktan uzak deneysel çalışmalardır. Alınamaz ve satılamazlar. Tüketim toplumu içinde, üreten bir birey olarak yer alan sanatçı, ürettiği işlerin kalıcılığıyla değil de bunların yaptığı kitlesel etki ile ilgilenmeye başlamıştır. Yapıtlar, kendi kendini tüketen veya dış etkenlerle tükenir bir hale gelmiştir. Resim ve heykel ötesi işlerin üretimi, daha sonraları öte durumları da aşmış; deneyimlerin ve performansların kendisi sanat adını almıştır. Bu araştırma, kendi içindeki yaşamsal serüveni ile bir dönemi tasvir etme çabasıdır. IV SUMMARY The Concepts of Post-Painting and Post-Sculpture Investigations In the 20` Century Art and Presenting Them with Diverse Materials In this research, the adventure of a creative 'ego' who prefers the labour to the artist's touch, and the periods in which `things` have been created, `things` that can not be named as painting, sculpture or as any other thing, and go fer beyond the limits of conventional ways of creation, are being presented literally and visually. This research aims to examine the ways, the reasons and the efforts for the integration of `indescribable` works, either already created or presently being created, within the Art History. The change in the forms of artistic interpretation and the artwork as a `commodity` is being looked through. The new processes of production and the works that construct and deconstruct themselves within these processes are examined. It determines the instant in which the performance of the artist gets ahead of `the existence of the work` and the creation process that hosts not the art but the artist alone. This research, also, questions the reasons for the artistic expression's tendency towards different materials, and the new definition `artist as a philosopher`, and the social impacts that led to these consequences. With its intimate adventure, this research is an effort of definition.
Collections