19. yüzyıldan günümüze İstanbul kent dokusunun Türk resminde yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul kenti, kuruluşundan 19.yüzyıla dek iki imparatorluğa başkentlik etmiş ve bir çoğu günümüze gelmeyi başaran kentsel imgelerle donanmıştır. 19.yüzyıldan Cumhuriyet'in kuruluşuna kadar istanbul'un geçirdiği kentleşme, Osmanlı imparatorluğu'nun batılılaşma ve çöküş süreçlerine koşut gelişmiş, bu dönemde başlayan batılı anlamda ilk Türk resmi ve yetişen Türk ressamları istanbul manzaraları ile işe başlamışlardır. Cumhuriyetten günümüze kentin geçirdiği yapısal değişimler, çağımız Türk resmini de kaçınılmaz şekilde etkilemiş ve farklı üsluplara sahip ressamlarımız çeşitli istanbul görüntülerini yorumlamanın yanında, kent yaşamından kesitler veren yapıtlarda üretmişlerdir. Bu yapıtların pek çoğu dönemlerinin istanbul'una tanıklık eden birer belge niteliğindedir. Günümüzün bu kozmopolit megapolündeki kaotik ortamın rengarenkliliği, ahenksizliği ve çelişkileri, bir bakıma Türk resminin yeni tatları ve sentezleri yakalaması için bulunmaz birer fırsat olabilecektir. Anahtar Kelimeler: istanbul, Resim, Ressam, Kentleşme, Kentsel imge, Peyzaj Istanbul has served as the capital city of two empires since its first establishment till 19th century, and has been adorned with urban images many of which have been able to survive so far. The urbanization of Istanbul since 19th century and until the foundation of the Turkish Republic, has developed parallel to the process of Westernization and downfall of the Ottoman Empire ; the artists trained in this period began painting with Istanbul landscapes The structural changes of the city since the beginning of the Republic, has affected Turkish painting inevitably; and the painters of different artistic styles, has produced works that include segments of urban living besides interpreting various views of the city.Most of these paintings are valued as documents that have witnessed Istanbul's certain periods. The liveliness, lack of harmony, and contradictions of the chaotic atmosphere of this cosmopolitan megapol of today, may be a unique opportunity for Turkish painting to find new outbreaks and synthesis. Keywords: Istanbul, Painting, Painter, Urbanization, Urban image, Landscape
Collections