Ekspresyonizmin Türk resmine girişi ve günümüze yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu metinde, Ekspresyonizmin kökeni, tarihsel gelişimi ve ülkemizdeki yansımaları incelenmiştir. Akım, yirminci yüzyılın başlarında ortaya çıkmış, temel olarak hem toplumun hem de sanatın alışılagelmiş kurallarına başkaldırı niteliği taşımıştır. Ekspresyonizmin asıl amacı, dış dünyayla ilişkide kişinin duyumsadıklannın ifade edilmesidir. Biçim ve renkler aracılığıyla bir duygu, bir izlenim doğrudan ifade edilerek, duygusal ve ruhsal düzeyde yansımalar yaratılır. Renklerin soyutlanması ve figürlerin biçimlerinin bozulması, temel özelliklerdir. Birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi, Ekspresyonizmin yansımaları Türkiye'de de görülmüştür. Türk resim tarihine bakıldığında çok sayıda sanatçının çalışmalarında çeşitli derecelerde kimi dışavurumcu anlatım özelliklerine rastlanabilmektedir. Metnin son bölümünde, renk soyutlaması, figürlerin biçimlerinin bozulması, algılanan dünyanın içsel temsillerinin dışavurumu bağlamında, Ekspresyonist akımın çalışmalarımdaki etkileri tartışılmıştır. IV SUMMARY In this text, the origins and the historical development of Expressionism and its reflections on our country is examined. It has come to light at the beginning of the twentieth century and during that time it has had the quality of rebellion against the traditional rules of the society and art. The basic aim of Expressionism is to express the sensuous relations of man to his surroundings world. Sensations and impressions are directly expressed by means of form and colors affective and psychical reflections are created. Abstraction of colors and deformation of figures are the main characteristics. Like many European countries, the reflections of the Expressionism is also seen in Turkey. When the Turkish painting history examined, it is found out that, the expressive features are seen in various degrees in many artists' works. In the last part of the text, the influence of the Expressionist trend on my works - such as color abstraction, deformation of figures and expressing the inner representations of perception of the world- is also discussed.
Collections