Günümüz resiminde yaratı süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sanat maddeyi boşluğa katan, zamana taşıyan, insani farkındalıklara vesile eden bir deneyimdir. Sanat eseri bu deneyimin aracısı olmaya niyetlenen insani bir kalıntıdır. Sanat deneyimi somut maddesinden ziyade, anca, kişisel ve toplumsal birikim dönemi olan yaratı sürecinde insana, yaşama ve zamana karışır. Dolayısıyla vesile yada geçici belirlilik sayabileceğimiz sanat eserinden ziyade, yaratı süreci, nispeten, daha kalıcı sayılabilir ve insan var oldukça da devamlılık içerir. İnsan doğal düzene dahil etmeyi amaçladığı yapay düzende klonlamaya dek varan teknik başarı gösterirken, yapay ürünü olan sanat eserinde ise yapım sayılabilecek her tür netleşmeyi yapmacık kılacak yüzleşmeleri göze alarak sanatı yaşam deneyimine, hatta doğal düzene kaynaştırmayı hedefleyebilmiştir. Bu hedefte madde ne kadar `boş` olana dönüşürse `boş` olan da yapay düzeni o kadar sahte kılabilmektedir. Fakat `boş` olanm gerçek idraki ne gerçeğin ne de sahtenin değil, sadece `her ne ise o olanın` kendine tanıklık edebilme cesaretiyle en azından kendine ve keşke evrene karşı doğallaşması gerektiğini fark etmek demektir. `Günümüz Resminde Yaratı Süreci,` adlı bu sanatta yeterlik eser metni, metinle birlikte sunulan serginin, katalogun ve de resim-şiir projelerinin kişisel sürecimdeki netleşmelerinden ziyade bu süreci belirginleştiren yaşama ve sanata dair farkındalıkların alt yapısını yukarda bahsedilen anlayış çerçevesinde ortaya koymaya, bunu da Modernizm'den Post-Modernizm'e, oradan da günümüzün çoğul anlayışlarına varan bir kesitte örnekleyerek sunmaya gayret eden bir çalışmadır. Bu tez tarihsel bilgileri kişisel yoruma vesile etmek amacıyla kullanır. Tezin önsözü de, giriş ve özet bölümü de sonuç bölümü gibi tezin her bir parçasında tekrar eden ve çeşitlenen pek çok biçimde ortaya çıksa da kişisel açıdan özet sayılabilecek en net anlayış, iletmeye heveslendiğim en can alıcı kişisel idrak sonuç bölümünde belirtilmektedir. Anahtar kelimeler: sanat, süreç, yaşam, resim, deneyim.VII The preface, the summary or the introduction parts of this thesis can in fact be found in all around the pages; and the leading personal outcome which I am mostly anxious to share with you and for this reason the real abstract of this thesis is in the last chapter. Key words: art, process, life, painting, experience. VI SUMMARY Art is an experience which blends substance into space (emptiness), takes it through time and turns it into a cause for new awarenesses. Art work is a human residue which intends to act as an agency to this experience. Artistic experience can be inhaled by men and become one with life and time, not by means of its concrete forms, but, by the built up experience that can be gained through the creation process. Thus, the creation process is the one that lasts and manages to keep up the contunuity; but, not the art work which can be considered as only a cause or a temporary sight. Man's determination to combine his artificial rules to nature's laws led to many scientific achievements such as clones. But, also, man dared to take art back to the limits of nature and was able to turn art into an experience of life, as a consequence of his confrontations with the artificial look of his artifact. Within this goal the more `empty` the substance becomes, the more fake this emptiness makes the man's artificial rules look. But the basic comprehension of what this `emptiness` means should not only lead us to what the real or what the fake is about, but, to the awareness that man should learn to act and to live within the limits of natural laws and that man should be able to dare to acknowledge `anything` only for `whatever they are.` `The Creation Process in Current Painting` intends to provide the reader with the basic concepts and the aspects of my personal formation. For this reason, although my art work, my personal exhibition and my catalogue for this exhibition is the main subject of this thesis, I mostly try to make clear in it the basics of my understanding of life and art, which is based on the concept mentioned above. I try to do this through the examples of recent art history begining with Modernism leading to Post-Modernism and to the plural concepts of our time. I intend to use any historical truth as a means to my personal commentaries.
Collections