Romantik ve genç romantik dönemde vurma çalgıların senfonik orkestra içindeki gelişen işlevleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu tezde vurma çalgıların 19.yy orkestra müziğinde gelişen işlevleri ve orkestraya yaylı, tahta ve bakır üflemeli grupların yanında dördüncü bir grup olarak katılması ile birlikte romantik dönemde modern orkestra tınısı ve repertuarının önemli bir parçası olma yolundaki serüveni incelenmiştir. Bu çalışma da sözü edilen dönemlerdeki vurma çalgıların özellikli kullanıldığı belirleyici orkestra yapıtlarından hareketle, vurma çalgıların orkestra bütünlüğünde aldığı yeri ve önemi vurgulanmıştır. Berlioz, Liszt, Mahler, Wagner ve Richard Strauss'un vurmalı çalgılar için önemli eserleri incelenmiş ve analiz edilmiştir. IV SUMMARY This thesis examines the functions of the percussion instruments, which were developed in 19th century orchestral music and how these instruments have become the significant elements of both the repertoire and the orchestra during the Romantic Era by means of their accompaniment as a fourth group to the strings, wooden and copper wind groups. The study dwells on the importance of the percussion instruments within the orchestral unity, considering the specific orchestral works in which they play a major part. The leading works of Berlioz, Liszt, Mahler, Wagner and Richard Strauss for the percussion instruments have been examined.
Collections