19. yüzyıl ilk yarısı Fransız resminde ışık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yüzyılın büyük bir bölümünde Fransa sıyasal,toplumsal ve ekonomik değişikliklere sahne olmuştar.Devrimin etkisiyle.yeni yönetim biçimleri gelmiş.yeni bir toplum yapışma yol açmış,yeni bir ekonomik düzen ve varlıklı kent soylulardan oluşan yeni bir sanat koruyucusu yaratmıştır. Tüm bu köklü değişiklikler doğal olaraktan sanat dünyasını da etkilemiştir.Nitekim bu zaman içerisinde de oluşan değişiklikler nedeniyle sanat dünyasında da çeşitlilik ve karmaşa yaşanır, bir yandan geleneklere sıkı sıkıya bağlı akademik sanatçılar, öte yandan sürekli bir arayış içerisinde olan devrimci sanatçılar dikkati çeker. 1800 ve 1850 dönemlerine ait Fransız resim sanatını konu alan bu incelemede bir bakıma genel, bir bakıma da kişisel bir yol izledim.Bu çalışmada dönemin resim sanatındaki belli başlı temalarını, üslupsal özelliklerini, toplumsal olayların sanata etkisini ele almaya ve en genel hatlarıyla örneklendirerek tanımlamaya çalıştım. Çalışmama 15. ve 19. yüzyıl arası resim sanatında ışık-gölge anlayışım örneklerle anlatarak, Fransız resim sanatının girmiş olduğu bunalımı ve 18. yüzyılın sonunda yaşamlan devrimin sanat üzerindeki etkisiyle devam ettim. 19. yüzyıl ilk yansında Fransa'da geçen akımlardaki üslup ve anlam ilişkilerini inceleyerek Neoklasisizm, Romantizm, Oryantalizm ve Realizm ana başlıklarıyla açıkladım.Bu sıralamayı yaparken seçtiğim örneklerde, 19. yüzyıl ilk yansı Fransız resim sanatının oluşmasında en önemli bulduğum sanatçılardan örnekler verdim.Dolayısıyla çalışmada sözü edilmeyen daha pek çok sanatçı bulunmaktadır. Bu açıdan bu incelemenin 19. yüzyıl ilk yansı Fransız resim sanatı dönemine ilişkin bir deneme olarak değerlendirilmesini dilerim. France has been a stage of variations for political, social and economical matters for the major part of the 19th century. The revolution had brought new adrninistrative ways, a new social origin and a new economic system. It also created new protectors of the arts, who were rich, city noblemen. Naturally all these rooted variations have affected the art world. These effects were diverse and complex. It was noticeable that on one side there were artists deeply rooted in tradition and on the other were the revolutionaries who strived for all things new. I fallowed sometimes general, sometimes personnel methods for the investigation of the French art which belongs to the 1800-1850 era. In this study I tried to define the visible themes and manner peculiar to the art of painting in that era and I tried to give some examples of effects of social events on the arts. I continued my study with examples of the light-shadow comprehension seen in painting in the era between the 1 5th and 1 9th century. I tried to explain the crisis in the art of painting in France and the effect the revolution had on art at the end of the 18 century. I researched manner and meaning of the trends which happened in France at the beginning of the 19 century and explained them with reference to Neoclasicism, Romanticism, Orientalism and Realism. When doing this I gave examples of artists who are important to me in French painting during the 1 9* century. Consequently there are a lot of unmentioned artists in my study. Because of this I hope my study will be evaluated as a trial of 1 9 century French painting.
Collections