Innovation models and implementations at firm level in manufacturing industry
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Innovation is broadly seen as the starting point of a competitive economy in recent decade since added value of existing product and services of companies are diminished by quickly changing technologies and harsh global competition. Therefore, innovativeness becomes an important contributor to competitive success. Hence, competitiveness is firmly dependent upon an organization's management of the innovation process. Particularly in the last two decades, this subject has become the focal point of many academic and industrial researches in order to overcome problems encountered by the companies while struggling for achieving sustainable competitive advantage in the global competition.The main objective of this thesis is to develop methods and strategies for modelling and analysis of innovation at the firm level, including its effect to the competition power and firm performance, based on an empirical study covering 169 manufacturing firms. Also, it is aimed to suggest an integrated model of innovativeness at the firm level and to analyse the effects of innovations determinants which have significant role on innovation development success. In this thesis, innovation -one of the important component of today's business life which shapes the current and future economic structure - will be discussed; and the analyses about how innovativeness competency of firms influences their competitiveness and performance will be presented. Geçtiğimiz on yıllık dilimde, inovasyon geniş anlamda rekabetçi ekonominin başlangıç noktası olarak görülmektedir, zira firmaların ürettiği mevcut ürün ve hizmetlerin katma değeri, hızla değişen teknolojiler ve şiddetli küresel rekabet yüzünden hızla tükenmektedir. Bu sebeple, yenilikçilik firmaların idari anlamda yenilik yönetimine sıkı sıkıya bağlı olan rekabetçi başarısının temeli haline dönüşmüştür. Özellikle son yirmi yıllık dönemde, yenilik konusu firmaların rekabet avantajı kazanmak adına gösterdikleri çabalar sırasında karşılaştıkları sorunları bertaraf etmek için birçok akademik ve endüstriyel araştırmanın odak noktası olmuştur.Bu çalışmanın ana amacı, firma düzeyinde inovasyonu modellemek, analiz etmek ve inovasyonun firma performansına ve rekabetçiliğine etkilerini belirlemek için, 169 imalat firmasını içine alan gözlemsel bir araştırma çerçevesinde metotlar ve stratejiler geliştirmektir. Ayrıca, firma düzeyinde bir yenilikçilik modeli ortaya koymak, inovasyon geliştirme sürecinde anlamlı bir öneme haiz olan yenilik belirleyicilerinin etkilerinin analizini yapmak diğer amaçlar arasındadır. Bu tez kapsamında bugünün ve geleceğin ekonomik yapısının önemli bir bileşeni olan yenilik tartışılacak ve şirketlerin yenilikçilik becerisinin rekabetçiliklerini ve performanslarını nasıl etkilediğini gösteren analizler sunulacaktır.
Collections