Batı anlayışına dönük Türk resim sanatında desen`in işlevi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu çalışmada, Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatının oluşum sürecinde `desen`in etkisi ve işlevselliğinin araştırılması amaçlandı. Özellikle Resim ve Heykel gibi plastik sanat dallarında, sanat yapıtının oluşturulma sürecinde, ilk ve en temel adım sayılan sanatçının kendisini en kolay ve dolaysız ifade etme yöntemlerinden biri olan desen; `Tanım`, `Desen'i Oluşturan Biçimsel Öğeler`, `Desende Kullanılan Araç ve Gereçler, Yardımcılar ve Teknikler`, ayrıca, `Desenin Kavramsal Gelişimi` gibi başlıklar altında açıklandı. Batı Resim Sanatında desene tarihsel açıdan bakılarak, en eski çağlardan günümüze desenin evrimi araştırıldı. Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatının evriminde, 19. yüzyıl öncesi Türk Minyatür Sanatından başlayarak biçimsel oluşum ve desen etmeni sorgulandı. Bağlı olarak, Türk Resim ve Desen Sanatının Türk Minyatür Sanatına eklemlenerek oluşmadığı, pozitif bilimlere ve doğa gözlemine dayalı bir dünya görüşünün oluşturduğu yeni bir disiplin olarak Batı'dan alındığı vurgulandıktan sonra, gruplar ve bireyler bağlamında desenin biçimsel ve düşünsel işlevselliği sanatçıların boya resim ve desen çalışmalarından seçilen örneklerle irdelendi. Son bölümde ise, sanatsal bakışınım biçimlenişinde, sonuç/boya çalışmalarımın oluşturulmasında ve tamamlanmasında etkin biçimsel öğe olarak desenin etkisi araştırıldı. Batı anlayışına dönük Türk Resmi'ndeki desenin işlevi hakkında varılan sonuçlar sonuç bölümünde belirtildi. Anahtar Kelimeler : Türk, Minyatür, Çizgi, Desen, Resim, Sanat. SUMMARY The purpose of this work is to research the effects and the functionality of drawing during the formation progress of The Turkish Painting that was under the influence of The Western Painting. Drawing is the first and basic step in the formation progress of an art work in painting and sculpture. Also, the easiest and the most direct way for an artist to express himself is drawing. Consequently, drawing was studied under the following titles : Introduction ; The Formal Elements in the Formation of Drawing; The Medium and Tools and The Techniques Used in Drawing; The Theoretical Progress of Drawing. Drawing in The Western Art was researched from a historical point of view from ancient times to the present. The influence of the formation and the effects of The Turkish Miniature Art before 19 century on the formation of The Turkish Painting under the Influence of The Western Painting were researched. The Turkish Painting and Drawing are not a continuation of The Turkish Miniature Art. They were based on science and on the observation of the nature. Consequently, as a new discipline, they were taken from The Western Art. The formal and intellectual functionality of drawing on individuals and on the art groups of The Turkish Painting was also researched using selected samples of works of painting and drawing by Turkish Painters. The effects of drawing as formal elements on the progress and the finalization of my paintings; and on the development of my point of view in art were discussed in the last part of this study. The results I found about functionality of drawing in The Turkish Painting were summarized in the conclusion. Key Words : Turkish, Miniature, Line, Drawing, Painting, Art.
Collections