19. yüzyıldan günümüze Batı resminde bir metafor olark kent
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETnsan, yaşamını sürdürdüğü mekandan bağımsız olarak incelenemez.Mekanın niteliği ve sağlığı kişinin yaşamının bütününü etkiler. Kişinin sağlığıve gelişimi, mimari bir yapı ile yada en geniş ölçekli mimarlık ürünü olan kentile kurduğu ilişkiye bağlıdır. Bu ilişki günümüz insanı açısındandeğerlendirildiğinde; kentleşmenin artması ile beraber daha sağlıksız birniteliğe büründüğü söylenebilir. Yaşadığımız yapının yada kentin yaşamabiçimimizle örtüşmemesi, yaşadığımız yerin kültürüne ait olmama, yaşanılanyer üzerinde gerçekleşen değişimlere kayıtsız kalınması, kısacası; kişininbulunduğu ortama yabancılaşması bu ilişkinin sağlıksız niteliğini gösterensonuçlardır. Kent yaşamının kriz noktasına yaklaştığı düşüncesininyaygınlaşması; insan, mekan ve kent arasındaki temel ilişkilerin her koşuldaönemini koruduğunu gösterir. Bu ilişkilerin sanatçılar tarafından ele alınışı da,19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren endüstrileşmeyle beraber kentlerin hızlabüyümesi ve endüstrileşme sonunda da kentleşmenin tüm dünyadayaygınlaştığı sürece paralel bir çizgi izler. Modern kent yaşamı tüm yönleriylemodern sanatı etkiler. Nitekim modern sanat kente özgü bir oluşumdur.Modern sanat akımları dahilinde resim sanatı örneklerini incelediğimizde;kent yaşamına ve kente dair imge ve söylemlere sıkça rastlarız. Öyle kimodern sonrası postmodern süreçte kentin bir seyirlik sanat nesnesinedönüştüğü örnekler de görürüz.ANAHTAR KEL MELER: nsan, Kent, Mekan,Yabancılaşma, Resim. SUMMARYThe human being can not be studied without considering the placewhich he lives in. The quality and health of the place affect all his life. Thehuman being?s health and grawing depend on the relationship which hefound with the city which is a product of a large measuring architecture.When this relationship is evalvated with regard to the human who lives in thiscentury, it can be said that it gets worse towards an unhealty quality becauseof the increasement of urbanization. The unsimilarity of our lifestyle with theplace we live in, not belonging to the culture of the place we live in, ignoringthe changes which happen in our place; shortly the estrangement of thehuman being to the place he lives in, are the results which show the unhealtyquality of this relationship. The spreading of the thought, the city life hasalreadyreached a crisis point, shows that the basic relations, which arebetween the human being and the place and the city, are always important inevery conditions. The artists dealing with these relations follow a parallel lineto the process in which the cities grow fast with industrialism since thesecond half of 19th of century and the urbanization spread all around theworld after industrialism. Modern urban life effects modern art with allaspects. Besides modern art is a formation peculiar to urban. When we studythe drawing art in modern art movement, we frequentiy meet discourses andimages concerning city and urban life. Moreover in postmodern reriod aftermodern period we see samples into which the city has changed an art objectvalue.KEY WORDS: Human, City, Space, Alienation, Painting.
Collections