Geleneksel motiflerin kimliklerini kaybetmeden yeni tasarımlara dönüşmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IIIÖZET16., 17. ve 18. yüzyıl Türk süsleme uygulamalarından yola çıkarak, yeni biçimve düzenlemeler tasarlayıp, bu tasarımların günümüz yaşam tarzında kullanılabilecekyaygılar, duvar panoları vb. dokuma ve keçe olarak yeniden yorumlanmasınaçalıştım. Bu çalışmada seçtiğim motiflerin genel tarih akışı içinde nerede ortayaçıktıkları ve o bölgede taşıdığı içeriği, günümüz uygulamalarında da aynı anlamlarınıtaşıyıp taşımadığını inceleyerek motiflerin ifade ettikleri duygu ve düşünceleri,kimliklerini kaybetmeden yorumlanmasını denedim.Çintemani, lale, yıldız, ağaç ve kuş motiflerinin birbiri içinde yeni bir ritim vehareket kazanmalarını sağlayarak, dokumalarımda ve keçelerimde kullandım. Bumotiflerin saray ve halk sanatındaki örneklerini araştırdım. Araştırmalarımsonucunda tasarımların değişik tekniklerle uygulandığında ortaya nelerçıkabileceğini denedim. Son aşamaya gelene kadar birçok çalışma yapıp, tasarımlarınuygulanmasında bütünlük sağlamak için deneysel ürünler hazırladım.Sonuçta da, uygulamaların belli bir anlayış içinde birbirini izleyen arayışlarla,zaman içindeki gelişimlerini ve üsluplar arası geçişleri (geometrik-organik biçimleri)aynı kompozisyon içinde kaynaştırarak yeniden düzenledim.Anahtar Kelimeler: Süsleme, Dokuma teknikleri, Keçe, Çintemani, Lale, Ağaç,Yıldız, Kuş. IVSUMMARYBasing on the 16, 17 and 18th century Turkish ornamentation practices, I triedto design new forms and shape where also attempted to comment such forms andshapes in a contemporary woven and felt style. I emphasized on the origins of themotives used, in the course of history, and questioned if they still have the samemeaning in modern practices; by means of not losing their identities whencommenting on the senses and ideas.I reflected the çintemani, tulip, star, tree and bird forms in my woven and feltsunder a new rhythm and motion within each other. I searched the examples of thesemotives in palace and folkloric tradition, and experimented what happens whenpracticing felt, processing and weaving techniques under same composition butdifferent applications. Till reaching such an advanced stage I made many trials fornot to face cuts through the designing route. This was because the insufficientexperimental work could cause missing and mistaken happenings in the practice.Consequently, I tried to re-prepare and practice the works as lined undersubsequent approaches, timetable and style transitions (geometric-naturalist) andwith soft definitions.Keywords: Ornamentation, Woven, Felt, Çintemani, Tulip, Tree, Star, and Bird.
Collections