Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorGökşen, Gülden
dc.date.accessioned2020-12-10T07:36:49Z
dc.date.available2020-12-10T07:36:49Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217357
dc.description.abstractRobert Schumann, Frédéric Chopin ve Franz Liszt'ten sonra 19. yüzyıl piyano edebiyatı ve genel müzik tarihinin dördüncü büyük ismi Johannes Brahms'dır.Chopin ve Liszt'in devrimci, atılgan çizgilerinden ziyade, mirasçısı olduğu büyük Alman-Avusturya ekolünün klasik tutumunu yeğleyen sanatçı, piyanist, orkestra ve koro şefi ve besteci kimliğiyle Orta Avrupa müzisyenlerine büyük bir etki yapmıştır.Buxtehude-Bach-Haendel ve Haydn-Mozart-Beethoven düşünce tarzını, romantik dönemin cüretli armonik arayışları ve kendi iç aleminin yansıdığı alabildiğine öznel kısa süreli eserlerinin lirizmi ile bağdaştıran Brahms, piyano tekniğinde de aynı çizgiyi sürdürmüştür. Piyano yazısını senfonik-teknik-lirik arayış dönemleri olarak üçe bölebileceğimiz besteci, karmaşık, güç isteyen ama Lisztvari abartıdan kaçınan bir virtüöziteye yönelmiştir.Brahms stil ve öznellik açısından romantik, form bakımından ise (öznellikle sonat ve tema-çeşitlemelerde) neo-klasik olabilmiştir.
dc.description.abstractThe fourth biggest name of 19. Century's piano literature and general music history after Robert Schumann, Frédéric Chopin and Franz Liszt, is Johannes Brahms.In contrary to the revolutionary and audacious line of Chopin and Liszt and being an artist prefers the classical behavior of the german-austrian school of which he is the inheritor, he had a great impact on the Middle European musicians as a pianist, an orchestra and chorus conductor and a composer.Brahms who has associated the way of thinking of Buxtehude-Bach-Haendel and thereafter Haydn-Mozart-Beethoven, to the venturesome harmonic search of the romantic era and to the lyrism of his supremely subjective short pieces where his iner world is being reflected, has carried on the same line in his piano techniques as well. The composer whom the piano writing can be separated into three groups as symphonic-technical-lyrical search periods, tended to a complex virtuosity requiring physical force but that avoids Lisztwise exaggeration.Brahms has been a romantic in style and subjectivity but a neo-classis in form (especially in sonata and theme-and-variations).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBrahms ve piyano (üç evrede Brahms`ın piyanoya getirdikleri)
dc.title.alternativeBrahms and piano (what Brahms brought to the piano in 3 stages)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPiano works
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmGerman music
dc.subject.ytmBrahms, Johannes
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic works
dc.identifier.yokid359986
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid254337
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplinePiyano Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess