Makro-kristal sır araştırma ve uygulamaları (1200 c-1300 c)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kristal sırlar, artistik seramik sırlarının en özel türlerinden biridir. İlk kez yüzyıllar önce ortaya çıktıkları düşünülse de, bu konudaki bilinen araştırmalar 19. yy.'ın başlarına dayanmaktadır. Özellikle büyük ve parlak kristallerin söz konusu olduğu makro-kristal sırlar, bu dönemden günümüze kadar ilgi çekici özelliklerini korumuşlardır. Formun yüzeyinde gelişigüzel bir şekilde serpiştirilmiş gibi görünen ve ışıkla üç boyutluymuşçasına parıldayan bu kristaller, üzerinde bulundukları formlara çarpıcı görünümler kazandırmaktadırlar.Bu çalışma, sır yüzeyinde bu özellikte makro-kristaller oluşturmak üzere yapılan teorik ve uygulamalı araştırmaları kapsamaktadır.Birinci bölümde, kristal sırların tarihçesiyle ilgili bilgi verilmekte, bu sırların gelişim süreci fabrikalar, atölyeler ve günümüz seramik sanatçılarıyla örneklendirilerek ele alınmıştır.İkinci bölümde, kristal sır türlerinden bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde, makro-kristal sırların uygulanacakları formların üretiminde kullanılan çamurlar, sır reçetelerinde yer alan hammaddeler ve oksitler, sırlama ve pişirim hakkında bilgi verilmiştir.Dördüncü bölüm ise, teorik bilgilere dayalı olarak yapılan uygulama çalışmaları ve sonuçlarını içermektedir.Anahtar Kelimeler: Kristal Sır, Makro-Kristal Sır, Seger Formülü, Sırlama, Pişirim Crystalline glazes are one of the most special type of ceramic glazes. Even though it's been thought that they had been first appeared centuries ago, researches that are declared on this subject have begun by the beginning of the 19th century. Especially macro-crystalline glazes with their big and bright crystals, have kept their interesting qualities. These crystals, looking like they're spread randomly on the ceramic body and shining three-dimensional ly with the light, give a stunning effect to the body,This study covers theoretical and practical researches made to develop these kind of crystals on the glaze surface.In the first chapter, a general information is given about the history of crystalline glazes and development process is explained by giving examples as factories, workshops and contemporary artists.In the second chapter, types of crystalline glazes are mentioned.In the third chapter, information about clay bodies, raw materials and oxides in the glaze recipes, glazing and firing is given.The fourth chapter contains practical researches based on theoretical information and results.Keywords: Crystalline Glaze, Macro-Crystalline Glaze, Seger Formula, Glazing, Firing
Collections