New perspectives on the bullwhip effect
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, her seviyesinde çıkarları birbiriyle çelişen iki oyuncunun bulunduğu modifiye bir ?Bira Oyunu Deneyi? üzerinde çalıştık. Bu oyunculardan birinin (satış müdürü) performans ölçütünü bekleyen sipariş maliyeti, diğerinin performans ölçütünü ise stok bulundurma maliyeti olarak belirledik. Modifiye ve standart bira oyununu katılımcılara oynatarak sonuçları karşılaştırdık. Gerçek şirketlerin satış ve operasyon departmanları arasında gözlemlenen çıkar çatışmasını yansıtan modifiye oyunun kamçı etkisini düşürdüğünü gözlemledik. Çalışmamızda ayrıca, oyuncuların sipariş miktarlarını gelen talep, bekleyen sipariş, eldeki stok ve tedarik sürecindeki ürünler gibi faktörler kullanarak tahmin etmeyi amaçlayan çoklu doğrusal regresyon modelleri geliştirdik. Özellikle ?tedarik riski? faktörünün kamçı etkisinin önemli bir sebebi olduğunu gözlemledik. In this thesis, we propose a modified version of the Beer Game with two participants at each echelon that have conflicting incentives regarding the order decision. One participant (the sales manager) has backorder cost as his performance measure, whereas the other (the supply manager) has inventory holding cost. We conducted beer game experiments with human participants using the modified and standard game settings. We find that the conflict in the modified game, which reflects the sales/operations conflict in real firms, can dampen the bullwhip effect. We also develop multiple linear regression models to explain participants? order decisions based on factors including incoming demand, backlogs, on-hand inventory levels and outstanding orders. Overall, we identify ?supply risk? as an important cause of the bullwhip effect.
Collections