Batı anlayışına dönük Türk resim sanatında doğa-insan ilişkisi ?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatında Doğa-İnsan İlişkisi ? isimli bu eser metin çalışmasında, batı resim sanatı ile başlayarak günümüze kadar Türk Resim Sanatı içerisinde, sanatçılar ve eserleri üzerinden hareket edilerek doğa-insan ilişkisi irdelenmeye çalışıldı.Doğa ve insan olgusu anlam olarak irdelenip, batı resim sanatındaki belli başlı resim örnekleri, kuramlar ve fikirler çerçevesinde resim sanatının gelişimi bağlamında ele alınmıştır. Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatından önce minyatür sanatının belli başlı örneklerinde doğa-insan ilişkisine değinilmiş, sonrasında başlangıcından günümüze kadar kaynağını batıdan alan Türk Resim Sanatı, dönemler, gruplar, sanatçılar ve onların eserleri üzerinden irdelenmiştir.İnsanın gördüklerinden hareket ederek anlamaya çalıştığı doğa ve içindeki ben hiç bitmeyen, tüketilemeyen yeni tanımlarla geliştirilerek incelenmiş, sanat eserlerine de bu bakış açısıyla yaklaşılmıştır. Türk Resim Sanatı'nın bir bakıma kendisi yani temel sorunsalı olan doğa-insan ilişkisi batılılaşma öncesi ve sonrasında önemini hiç yitirmemiştir. Bu bağlamda bu çalışmada, resim yüzeyinde plastik değerlendirmelerin yanı sıra insana dair varlık ve anlam sorgulaması üzerinde durulup `doğa-insan' kurgusunu oluşturan yaşama dair; `din, gelenek, toplumsal yapı, coğrafya' gibi bir çok etken ele alınmaya çalışılmıştır.Son bölümde, İsmail Tetikci'nin resimleri üzerinde durularak, geçmişle bağları, düşünsel yapısı ve plastik kurguları göz önünde tutularak Doğa-İnsan ilişkisi değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bütün çalışmanın başından beri irdelemeye çalıştığı doğa-insan ilişkisine dair çıkarımlar sonuç bölümünde belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Doğa, İnsan, Türk, Resim, Sanat In this text titled as ?Nature-Human relationship in Turkish Painting that is facing towards western understanding?, this text (that goes along with my works) studies, starting from western art towards Turkish painting ,as the visual art concerning the artists and their works within the relation in between nature and human being.?Nature and human? is examined within their definitions, examples of western art mainly examples from paintings, principals and ideas are taken in account in the context of the evolution of painting art. Firstly, before focusing on Turkish painting art that is referring to western art, the nature and human relationship on the central examples of miniature art is studied. Later on Turkish painting art, which is from its first day had its origin and reserve form west, the periods of turkish painting art, the groups, artists and their works are considered as lenght.The nature from the eyes of human beings , their conception of the nature, so never ending, continious ?I? in the nature, this confrontal existence is researched and the art works also are seen from this point of view. The importance of nature and human correlation never lost its power as a concepts in Turkish painting from the beginning. In this context with this text, beside plastic and formal valorization, human existence and meaning is questioned, on the human life making the structure of ?nature and human?, `the notion of religion, tradition, social structure and geography? are taken in consideration.In the last part, the paintings made by İsmail Tetikçi are looked through, based on their connections with the past, their conceptual settings and plastic formal structures , the nature and human relation are reconsidered.The result of the inquires on nature-human contact stated in conclusion part of the text.Key words: Nature, Human, Turkish, Painting, Art
Collections