Show simple item record

dc.contributor.advisorOkan, İrfan
dc.contributor.authorTörer, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T07:33:16Z
dc.date.available2020-12-10T07:33:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/216462
dc.description.abstractSanayi devriminden günümüze hem siyasal hem de kültürel açıdan inanılmaz değişiklikler yaşanmıştır. Bu değişimlerin bizim açımızdan en önemli olanı elbette sanat alanındaki gelişmelerdir. Her geçen gün yeni bir icadın karşımıza çıktığı bu dönemde insanoğlunun zaman içinde almış olduğu teknolojik ilerlemelere koşut kültürel, sanatsal ve ekonomik bir yaşam biçimi oluşturduğuna tanıklık etmekteyiz. 18. ve 19. yy' da yaşamı biçimlendirmeye başlayan sanayi devrimi hareketiyle birlikte, zamanının sanat akımları dahil her şeyi içine alan bir girdap oluşturduğu gözlenir.Eğitimini elektrik alanında almış biri olarak devasa makinelerin çalışma prensiplerine hayranlık duyan ve bizlere hizmet eden, kimilerine göre ise sadece bir metal yığını olarak görülen bu evrim geçirmiş nesnelerin, resimsel duruşundan etkilendim ve faydalanmak istedim. Bu endüstri ürünlerini resimleyen sanatçılar genelde onların geometrik formlarından etkilenmişlerdir. Seri üretim simetrik ve geometrik formları ?makine? ve ?makineden? olarak ikiye ayırarak yani üreten ve üretilen nesne bağlamında resimlerinde kullanmışlardır. Bir yanda endüstriye karşı olmak öte yanda endüstriye hizmet etmek?
dc.description.abstractSince the industrial revolution, there has been experienced significant changes not only politically, but also culturally. And the developments in the field of art play for us the key role. Mankind has been witnessing new inventions with each day parallel to the technological improvements within cultural, artistic and economic forms of living. 18th and 19th centuries have seen a vortex including the art movements in their period with the industrial revolution that were shaping the lifestyle.As a person being specialised/educated in the field of electricity, I was impressed from the huge machines? working process and the way they serve to manking, although some people would probably see them only as a metal mass. Those objects seemed to me as pictorial devices and I was keen on using them as a source for my paintings. Artists who chose to paint from industrial products are generally influenced from their geometric forms. Serial production is being categorized as symetric and geometric, as ?machines? and ?from machines?, and painters prefer to produce objects or to use produced objects in their paintings, neither being against to the industry nor serving for it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanayi üretiminin çağdaş resme yansımaları
dc.title.alternativeReflections of industrial production on the contemporary image
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMachine parts
dc.subject.ytmCubism
dc.subject.ytmKinetic art
dc.subject.ytmTechnological change
dc.subject.ytmIndustrial revolution
dc.subject.ytmModern painting
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.identifier.yokid402583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304397
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess