Özgül öğrenme bozukluğunda ANTİ-YO antikorun saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Özgül öğrenme bozukluğu (ÖÖB), okul çağındaki akademik başarısızlıkların önemli bir sebebidir. Etyolojisi kesin olarak bilinmemekle birlikte genetik ve çevresel faktörlerin etkili olduğu düşünülmektedir. ÖÖB'nin immünolojik zeminiyle ilgili kısıtlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, anti-Yo antikorunun ÖÖB etyolojisindeki rolünü saptamak ve özgül öğrenme bozukluğu gelişiminde etkili olabilecek immünolojik mekanizmalara ışık tutmaktır.Gereç ve Yöntem: Çalışmamız kesitsel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın olgu grubu 32, sağlıklı karşılaştırma grubu 35 çocuktan oluşmuştur. Sosyodemografik Veri Toplama Formu, Okul Çağı Çocukları İçin Duygulanım Bozuklukları ve Şizofreni Görüşme Çizelgesi-Şimdi ve Yaşam Boyu Versiyonu (ÇDŞG-ŞY), Turgay Dsm-IV' e Göre Yıkıcı Davranım Bozuklukları Tarama Ölçeği, ÖÖB tanı bataryası kullanılmıştır. ÖÖB tanılı hastalardan ve sağlıklı karşılaştırma grubundan alınacak periferik kan örneklerinde anti-Yo antikorunun varlığı araştırılmıştır. Veriler Kolmogorov-Simirnov testi, Mann-Whitney-U testi, Ki-Kare testi, Fischer's Exact test kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan ÖÖB olguların hiçbirinde anti-Yo antikoru pozitifliği saptanmamıştır. ÖÖB tanılı bireylerin serumunda anti-Yo antikoru varlığı sağlıklı karşılaştırma grubuyla karşılaştırıldığında her iki grup arasında fark bulunmamıştır. Sonuç: Çalışmamızda ÖÖB tanılı çocuklarda hastalık ile anti-Yo antikoru arasında bir ilişki saptanmamıştır. Ancak, ÖÖB'de bu konuda yeterli sayıda çalışma bulunmadığı için, bu hastalıkta serum antikorların patojenik bir rolü olup olmadığını kesin bir dille söylemek mümkün değildir. ÖÖB'nin etyolojisinde immünolojik faktörlerin aydınlatılması için gelecekte daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.Anahtar Kelimeler: Özgül öğrenme bozukluğu, Disleksi, Anti-Yo, Serebellum, Purkinje hücresi Objective: Specific learning disability (SLD) is an important cause of school-age academic failures. Although the etiology is unknown, genetic and environmental factors are thought to be effective. There is a limited number of researches on the immunological basis of SLD. The aim of this study is to determine the role of anti-Yo antibody in the etiology of SLD and to shed light on the immunological mechanisms that may be effective in the development of specific learning disorders.Materials and Methods: Our study was carried out cross-sectional. The case group consisted of 32 children and the healthy group consisted of 35 children. Sociodemographic Data Collection Form, Emotional Disorders and Schizophrenia Interview Schedule for the School Age Children-Now and Lifetime Version (ÇDŞG-ŞY), Disruptive Behavior Disorders Screening Scale according to Turgay Dsm-IV, and SLD diagnostic battery were used. The presence of anti-Yo antibody in peripheral blood samples from patients with SLD and the control group was investigated. Data were evaluated using Kolmogorov-Smirnov test, Mann-Whitney-U test, Chi-Square test, Fischer's Exact test.Results: Anti-Yo antibody positivity was not detected in any of the SLDs participating in the study. When the presence of anti-Yo antibody in serum of individuals with SLD was compared with the healthy comparison group, no difference was found between the two groups.Conclusion: In our study, no association was found between the disease and anti-Yo antibody in children with SLD. However, since there is not a sufficient number of studies in SLD, it is not possible to say whether serum antibodies have a pathogenic role in this disease. Further studies are needed to clarify the immunological factors in the etiology of SLD.Keywords: Specific learning disorder, Dyslexia, Anti-Yo, Cerebellum, Purkinje cell.
Collections