Show simple item record

dc.contributor.advisorKorun, Turgay
dc.contributor.authorKaya, Nevra
dc.date.accessioned2020-12-10T07:32:38Z
dc.date.available2020-12-10T07:32:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/216259
dc.description.abstractÇiçekler, Türk sanatında ve Osmanlı kültüründe önemli bir yer tutarlar. Çiçeğin sadece sanata değil, edebiyata ve folklorada önemli etkileri olmuştur. Bu çiçek kültürünün başında anlamı çok büyük olan gül motifi bulunmaktadır.16. yy. ortalarından itibaren yaygın olarak kullanılmaya başlayan çiçek motiflerinin en parlak devri 18. yy.dır. Bu dönemde, Avrupa'daki çiçek ressamlığının ilgi görmesine paralel bir gelişme dikkati çeker ve gül örneklerinin çoğaldığı görülür. Natüralist tarzda boyanmış çiçekler, buketler, vazolu, vazosuz çiçek demetleri şeklinde gelişmiştir. Tezhip sanatındaki gerilemeye karşılık, 18. yy. çiçek resimlerinin en parlak devri olmuştur. Bu dönem, bütün batı ülkelerinde kitap resmi olarak çiçeğin çok sevildiği bir dönem olmuş, gravürlü veya renkli çiçek resimli kitaplar oldukça ilgi görmüştür.İslam dininde sevgiyi ve Hz. Muhammed'i simgeleyen gülün, en geniş kullanım alanının rokoko tezhip olduğunu söyleyebiliriz. Edirnekari süslemenin de en önem verdiği çiçek güldür. Özellikle dini konulu eserlerde gonca gül resimleriyle sık sık karşılaşırız.
dc.description.abstractFlowersrepresent an importantissue in ContemporaryTurkishandOttomanCulture. Theydid not have had importantinfluence on art but also on literatureandfolklore. The motive of rose is themostimportant determinant amongtheflowerculture in art.Theflowermotiveshavebeenusedwidelyfrommid 16th centuryuntiltoday in art, but theirmost popular time wasthe 18th century. Duringthis time an increasinginterest on flowerpaintings in Europe is to be noticed, whereexamples of rosemotivesconstitutethemajority. Flowerpaintings in naturalisticstyle, bouqetsandvasesareamongthemostfrequentlyfoundexamples. Inresponsetothedecline in the art of illumination, 19th Century has beenthemostsignificantyearfortheflowerpaintings, duringthis time bookswithcolouredorengravedflowerdrawingswereshowngreatinterest.Roseflower, representinglove in Islamanditsprophet Muhammed, has beenwidelyused in rokoko stylegildings. Themostcommonfigure in Edirnekariornaments is consisted of rosemotives as well. Rosebudfiguresarespecificallyencountered in religionthemedpaintings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.title18. yy. Türk tezhip sanatında etkin olan gül tasarımlarıyla yeni yorumlar
dc.title.alternativeNew interpretetions with the predominating rose motive designs in the 18th century Turkish illumination art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGeleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmTurkish illumination art
dc.subject.ytmRoseflower
dc.subject.ytmTurkish art
dc.subject.ytmIllumination art
dc.subject.ytm18. century
dc.subject.ytmFlowers
dc.subject.ytmRococo styles
dc.identifier.yokid440730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331007
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess