İstanbul ili Beylikdüzü ilçesine bağlı ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerde iş ve yaşam doyumunun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: İstanbul İli Beylikdüzü İlçesi'ndeki devlet ile özel ilk ve orta okullarda çalışan öğretmenlerin iş ve yaşam doyum düzeylerinin tespit edilmesi, her iki doyum çeşidine etkili olabilecek farktörlerin değerlendirilmesidir.Gereç ve Yöntem: Çalışmanın verileri; İstanbul İli Beylikdüzü İlçesi'nde bulunan, 4'ü ilkokul 4'ü ortaokul olmak üzere 8 adet devlet okulu, 8'i ilkokul 7'si ortaokul olmak üzere 15 adet özel okul, yani toplamda 23 okuldan toplanmıştır. Soru formları araştırmacılara yüz yüze görüşmeyle uygulanmıştır. Bulgular: Öğretmenlerin %46,8'inin yüksek iş doyum ve % 50,3'ünün yüksek yaşam doyumuna sahip olduğu görülmüştür. İş doyumunun; erkeklerde, 21-30 yaş grubu, bekar, çocuksuzlarda, ilkokulda ve özel okulda, sözleşmeli çalışanlarda, 0-10 yıllık mesleki kıdemde olanlarda, özel ders vermeyenlerde, kursa katılmayanlarda, lisansüstü eğitim sahibi olmayanlarda, idari görevi olmayanlarda, gelir düzeyi algısı yüksek olanlarda, saygı görenlerde, mesleği isteyerek seçmiş olanlarda, emekliliği rahatlama olarak görenlerde, düzenli uykusu ve fiziksel aktivitesi olanlarda, kronik hastalığı olmayanlarda ve çalışmada incelenen stres faktörlerini yaşamayanlarda daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.Yaşam doyumunun, kadınlarda, 31-40 yaş grubu, bekar, çocuklularda, ilkokulda ve özel okulda, sözleşmeli çalışanlarda, 21 yıl ve üzeri mesleki kıdemde olanlarda, özel ders vermeyenlerde, kursa katılanlarda, lisansüstü eğitimi olmayanlarda, idari görevi olmayanlarda, gelir düzeyi algısı yüksek olanlarda, saygı görenlerde, mesleği isteyerek seçenlerde, emekliliği rahatlama olarak görenlerde, düzenli uykusu ve fiziksel aktivitesi olanlarda, kronik hastalığı olmayanlarda ve çalışmada incelenen stres faktörlerini yaşamayanlarda daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.Sonuç: Öğretmenlerin iş ve yaşam doyumlarını arttırmaya yönelik daha fazla çalışma yapılmalı, bireysel ve örgütsel önlemler alınmalıdır.Anahtar Kelimeler: İş doyumu, yaşam doyumu, öğretmen, eğitim, özel okul, devlet okulu. Objective: The determination of job and life satisfaction levels of teachers working in state and private primary and secondary schools in Beylikdüzü district of İstanbul is the evaluation of the factors which may be effective on both types of satisfaction.Materials and Methods: The data of the study were; There are 8 public schools, 4 of which are primary schools, 4 of which are primary schools, 4 of which are primary schools and 7 of which are secondary schools. The questionnaires were applied to the researchers face-to-face.Results: It was found that 46.8% of teachers had high job satisfaction and 50.3% had high life satisfaction. Job satisfaction; in males, 21-30 age group, single, childless, in primary and private school, in contracted employees, in 0-10 year professional seniority, in non-tutors, in non-attendance courses, in non-graduate education, in non-administrative tasks, in those with high income perception, In those who have chosen the profession, those who willingly selected the occupation were seen to have higher rates of retirement, those with regular sleep and physical activity, those without chronic illness, and those who did not experience the stress factors examined in the study.Life satisfaction, women, 31-40 age group, single, children, elementary and private schools, contracted employees, 21 years and above professional seniority, non-private lecturers, course participants, non-graduate education, those who do not have administrative duty, high level of income perception In those who are respected, those who choose the profession, those who see retirement as a relief, regular sleep and physical activity, those who do not have chronic disease and those who do not experience the stress factors examined in the study were observed to be higher.Conclusion: Further work should be done to increase the job and life satisfaction of the teachers and individual and organizational measures should be taken.Keywords: Job satisfaction, life satisfaction, teacher, education, private school, public school.
Collections