Schumann`ın fantezi dünyasına bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alman Romantizminin müzikte en önemli figürlerinden biri olan Schumann'ın yaşam öyküsü ve besteleri adeta özdeşleşmiştir. Edebiyatla iç içe büyüyen besteci müzik kariyerine karar vermeden önce pek çok alanda (felsefe, gazetecilik, hatta hukuk) deneyim kazanmış, sonunda bestecilik ile kendisini ifade etmeye tamamen yönelmiştir.Müziğini yaratırken hayran olduğu fantastik Alman edebiyatından yararlanmaktan kaçınmamış, Mörike, Jean Paul, Chamisso, E.T.A. Hoffmann'ın sözcüklerle yakaladıkları atmosferi bestelerine yansıtmaktan zevk almıştır. Yaşamına damga vuran büyük aşkı Clara Wieck, iç alemindeki ikilemi yansıtan Eusebius ve Florestan, yenilikçi Alman romantik müzisyenlerini simgeleyen Davidsbündler, Commedia dell'Arte tipleri, ?larva? dediği maskeli müzik cümle ya da motifleri ile müzik tarihi ve piyano edebiyatında eşsiz bir konuma ulaşmıştır.Schumann'ın fantezi dünyasının en önemli temsilcileri ise üç başyapıttır: Op.9 Carnaval, Op.12 Fantezi Parçalar ve Op.17 Fantezi. İlk ikisi karakter parçalarından oluşan süitlerdir; üçüncüsü ise Romantik Dönem'de yazılan en önemli sonatlardan biridir. Her üçü de yukarıda anlattığımız fantastik öğeleri ve daha pek çok başka buluşu içerirler. Op.17'nin bölümlerinde Lied Formu ön planda gözükse de, asıl güç Clara'yı maskeleyen inici motifin elindedir. Bu motif Döngüsel Formu sağlar.ANAHTAR KELİMELER: Eusebius, Florestan, Davidsbündler, Alman Romantizmi, Clara Wieck. Schumann was one of the most important figures in German Romanticism, and his life story and compositions are practically inseparable. Growing up surrounded by literature, he gained experience in many different areas ? philosophy, journalism, and even law ? before deciding on a career in music, and at least devoted himself entirely to composition to express himself.In composing his music, he did not hesitate to avail himself of the fantastic German literature which he so much admired, and loved imbuing his music with the atmosphere created by the words of the Mörike, Jean Paul, Chamisso and E.T.A. Hoffman. With Clara Wieck, who left such an enormous mark on his life, Eusebius and Florestan who corresponded to his own inner dilemma, Davidsbündler who symbolized the innovative German romantic musicians, Commedia dell?Arte types, and the masked musical phrases or motifs which he called ?larvae,? he attained an unchallenged position in musical history and piano literature.Three works represent Schumann?s fantasy world above all others: Op.9 Carnaval, Op. 12 Fantasiestücke and Op.17, Fantasie. The first two are suites consisting of character pieces; the third is one of the most important sonatas written in the romantic period. All three contain the fantastic elements mentioned above and much more. Although the Lied Form seems to dominate in the movements of Op.17, the true power lies in the descending motif which portrays Clara. This motif achieves its Cyclical Form.KEY WORDS: Eusebius, Florestan, Davidsbündler, German Romanticism, Clara Wieck
Collections