Seri fotoğrafta zaman kavramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamız, fotoğrafta hareket ve zaman teması etrafında şekillenmektedir. Fotoğrafın 19. yy?ın başlarından itibaren zamanı kayıt altına alma arzusu ile başlayan, zaman algımızı değiştirip kavrama dair kökensel sorgulamalara derinlik ve çeşitlilik sağlayan tesirleri, sadece sanatçıları değil diğer bilim insanlarını ve filozofları da etkilemiştir. Bu sebeple zaman kavramıyla ilgili genel bir çerçeve oluşturup, fotoğrafın tarihsel gelişimine kısa bir bakışın ardından Bergson?un Marey?in seri fotoğraflarından aldığı ilhamla ?süre felsfesi? ne katkı sağladığına değinmek yerinde olacaktır.Özellikle seri fotoğrafta zaman kavramını vurgulayacağımız çalışmamızda, fotoğraf tarihinde yer etmiş, Herni Cartier-Bresson, Eugene Atget, Duane Michals ve Hiroshi Sugimoto?nun fotoğraf örneklerine, zaman kavramı ile ilgili kuramsal çalışmalar çerçevesinde yer verilecektir.Günümüzde son derece gelişmiş olan fotoğraf tekniği ve ilgili yazılımlarda sağlanan ilerlemeler, çoktan tartışmalı hale gelen linear zaman anlayışının görsel kanıtlarını ortaya koymaktadır. Çalışmamızda farklı zaman algılarının kaynakları olan bu yeni teknikler ve zamanı vurgulayan sanatçıların işleri sunulurken, yeni zaman algılaları yaratan seri fotoğraf ve foto-sekans çalışmaları da önemle vurgulanacaktır. Main theme of this study is time and movement in photography. Photography, having desired to record visual image of time since the beginning of 19th century, changed and diversified our perception and fundamental inquiries regarding the concept of time. That is one of the main reasons why photography is in the scope of interest of the scientists and philosophers as well as photographers. Therefore this study will first provide a general framework and a brief glance of the historical background of concept of time. Then it will follow emphasizing Bergson?s contributions to ?philosophy of duration? thanks to the inspirations of Marey?s serial photographs.The concept of time with respect to the serial photography in the works of Henri Cartier-Bresson, Eugene Atget, Duane Michals and Hiroshi Sugimoto from the history of photography will be covered within the theoretical framework of this study. Highly advanced photography technics and related software up-to-date, reveal the visual evidence for now disputable linear understanding of time. Therefore this study will cover these new technics as the sources of different perceptions of time and the works of the photographers who emphasize the concept. In addition to that, serial photography and the photo-sequence technics which call forth new perception of time will be given special emphasis.
Collections