The effect of 21st century skills training on foreign language teachers` perceptions regarding their educational technology and materials development competencies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 21. Yüzyıl Becerileri Materyal Tasarımı Öğretmen Eğitimi ve Profesyonel Gelişim Programının, yabancı dil öğretmenlerinin eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme yeterliklerine ilişkin algılarını geliştirip geliştirmediğini göstermeyi amaçlamaktadır. Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin neler olduğunu ve bu becerileri dijital teknolojiler aracılığıyla kendi yabancı dil öğretim materyallerini yaratarak nasıl sınıfa kazandıracaklarını öğrenmenleri gerektiği tavsiye edilebilir. Bu amaçla, İstanbul Üniversitesi'nde 8 haftalık bir öğretmen eğitim düzenlenmiştir. Otuz-üç İngilizce Öğretmeni çalışmada yer almıştır. Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Becerileri Ölçeği öğretmenlerin algılarındaki değişiklikleri ölçmek için, 8 haftalık eğitimden önce ve sonra ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, nicel verilerden elde edilemeyen bölümleri derinleştirmek için Yapılandırılmış Görüşme Tekniği ile öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Çalışmanın sonuçları, bu çeşit strateji eğitiminin 21. yüzyıl becerileri üzerine öğretmenlerinin eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme yeterliklerine ilişkin algılarını geliştirmede faydalı olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: 21. Yüzyıl Becerileri, Materyal Tasarımı, Yabancı Dil Öğretimi, Öğretmen Eğitimi This study aims to show whether 21st Century Skills Material Design Teacher Training and Professional Development Program enhance foreign language teachers' perceptions regarding their educational technology and material development competencies. It is worthy of recommendation that teachers should learn what 21st century skills are and how to bring these skills into classroom by creating their own foreign language teaching materials through digital technologies. To that end, an 8-week teacher-training program was held at Istanbul University. Thirty-three English teachers participated in the study. Application-based Educational Technology and Material Development Competencies Scale was conducted as pre-test and post-test before and after 8-week training in order to measure changes of the teachers' perceptions. In addition, teachers' opinions have been obtained through structured interview technique to deepen the parts that are not acquired from quantitative data. Results of the study indicate that this type of strategy training was found useful for developing teachers' perceptions regarding their educational technology and material development competencies on 21st century skills.Key Words: 21st Century Skills, Material Design, Foreign Language Teaching, Teacher Training
Collections