Robotik biliminin ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersine entegrasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, orta okul 8.sınıf öğretim programına robotik biliminin entegre edilmesinin sonuçlarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, tek gruplu ön-test, son-test zayıf deneysel yöntemin kullanıldığı çalışmada fen bilimleri 8. sınıf konularından `Basit Makineler`, `Işık ve Ses`, `Yaşamımızdaki Elektrik` ve `Deprem ve Hava Olayları` kazanımlarına yönelik robotik etkinlikler hazırlanarak, 2017/2018 eğitim öğretim yılı, bahar yarı yılında, 8 hafta boyunca İstanbul'daki bir devlet okulunda öğrenim gören 48 öğrenciye uygulanmıştır. Adı geçen konuları içeren fen bilimleri başarı testi (FBBT); robotik etkinliklerin öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini ölçmek amacıyla teknoloji tutum ölçeği (ÖTYT-TR); STEM'e yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla ise, STEM tutum ölçeği (Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e (S-STEM) Karşı Tutum Ölçeği) aynı çalışma grubuna ön-test, son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, haftalık olarak gerçekleştirilen etkinliklerin sonrasında öğrenciler, görüşlerini ifade ettikleri öğrenci günlüklerini doldurmuşlardır. Fen bilimleri başarı testi, teknoloji ve STEM tutum ölçeklerinden elde edilen veriler bağımlı t testi ile analiz edilmiş; öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler ise, betimsel analize tabi tutulmuştur. Orta okul 8.sınıf fen bilimleri öğretim programına robotik biliminin entegre edilmesinin sonucunda, öğrencilerin akademik başarılarının anlamlı düzeyde artış gösterdiği, teknolojiye ve STEM'e yönelik tutumlarında ise, olumlu yönde değişiklik olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, öğrenci günlüklerinin analizi sonucunda robotik etkinliklerin öğrencilerde fen bilimleri dersine karşı ilgi ve motivasyonu arttırdığı, öz güvenlerini geliştirdiği, iş birlikli çalışma, yaratıcılık, eleştirel düşünme gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirdiği gözlemlenmiştir. The purpose of this research is to present the results of integration of robotic science into the 8th grade secondary school curriculum. On that purpose, by using single-group pre-test, last-test weak experimental methods, robotic events including the sciences 8th class literature i.e. `simple machines`, `light and voice`, `electricity in life` and `earthquakes and weather events` were prepared and applied for 8 weeks to 48 students in 2017/2018 spring academic year. A science success test (FBBT) including previously mentioned lessons has been applied the same study group as the pre-test and last-test in order to measure the effects of robotic events on students' attitude against technology, technology attitude scale (ÖTYT-TR), and to measure their attitudes against STEM, STEM attitude scale (Scale of attitudes of mid-class students against STEM (S-STEM)). Besides, students filled the student diaries in which they expressed their opinion after weekly events. The data obtained from science success tests and STEM attitude scales were analyzed with student tailed t-test and the data from students' diaries were analyzed through descriptive analysis. As a result of integration of robotic science into the curriculum of 8th grade secondary school, it has been shown that students' success increased significantly, and also their attitudes against technology and STEM has changed positively. Additionally, It has been observed that students' interest and motivation for science lesson, development of their self-confidence and development of group working, creativity, critical thinking abilities increased according to the results of students' diaries.
Collections