Sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık fenomenine duyarlılığı ile matematiksel düşünme becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık fenomenine duyarlılığı ile matematiksel düşünme düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını ölçmektir. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa'da çalışan sınıf öğretmenleri oluştururken, örneklemini Şanlıurfa'nın merkezinde çeşitli okullarda görev yapan 509 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle Eğitimcilerin Yaratıcılığa Karşı Duyarlılığı Testi'nin Türkçe'ye uyarlaması yapılmış ardından öğretmenlerin matematiksel düşünme düzeyleri `Matematiksel Düşünme Ölçeği` ile ölçülmüştür. Uyarlama aşamasında testin madde-faktör yapısının model uyumunu test etmek için Lisrel programı ile doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve güvenirlik analizleri için Cronbach Alpha katsayısı ve McDonald'ın Omega Katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise Eğitimcilerin Yaratıcılığa Karşı Duyarlılığı Testi ile Matematiksel Düşünme Ölçeği'nin korelasyonu araştırılmıştır. Bu aşamada ise SPSS 23 programı ile normallik testi (kolmogrov smirnov), betimsel istatistik, pearson çarpım moment korelasyon analizi, regresyon analizi, T-testi ve tek faktörlü anova işlemleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında ise Eğitimcilerin Yaratıcılığa Karşı Duyarlılığı Testi Türkçe'ye uyarlanmış, DFA sonuçları yeterli düzeyde model uyumu sağlarken Cronbach Alpha katsayısı .96; McDonald'ın Omega katsayısı ise .97 olarak belirlenerek testin yüksek derecede güvenilir olduğu belirlenmiştir. Çalışmamızın ikinci kısmında ise sınıf öğretmenlerinin yaratıcılığa karşı duyarlılığı ile matematiksel düşünme düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiş ve yaratıcılık fenomenine duyarlılığın sınıf öğretmenlerinin matematiksel düşünme düzeylerinin %28'ini açıkladığı dile getirilmiştir. The purpose of this study is to determine whether there is a relationship between the sensitivity of classroom teachers to creativity phenomenon and the level of mathematical thinking. While the universe of the research is constituted by classroom teachers working in Sanliurfa, the sample of the research is constituted by 509 classroom teachers working in various schools in Sanliurfa city center.In the study, first of all, Test of Educators' Sensitivity to Creativity was adapted to Turkish and then mathematical thinking levels of the teachers were measured by `Mathematical Thinking Scale`. Confirmatory factor analysis was performed with the Lisrel program to test the model suitability of the test item-factor structure during the adaptation phase and the Cronbach Alpha coefficient and McDonald's Omega coefficient were calculated for reliability analysis.In the second stage of the research, the correlation between the Test of Educators' Sensitivity to Creativity and the Mathematical Thinking Scale was investigated. In this stage, normality test (kolmogrov smirnov), descriptive statistics, Pearson product moment correlation analysis, regression analysis, T-test and one-factor ANOVA were performed with SPSS 23 program. When the results of the research were examined, the Test of Educators' Sensitivity to Creativity was adapted to Turkish, while the DFA results provided adequate model adaptation, the Cronbach Alpha coefficient was determined to be .96; and McDonald's Omega coefficient was determined to be .97, indicating that the test was highly reliable. In second part of this study, there was found a significant positive correlation between classroom teachers' sensitivity to creativity and their mathmetical thinking levels; and it was also claimed that sensitivity to creativity explained the 28 percent of variance of classroom teachers' mathematical thinking levels.
Collections