İstanbul Üniversitesi`nden mezun olan orman endüstri mühendislerinin kariyer gelişimleri ve çalışma koşulları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa mezunu Orman Endüstri Mühendislerinin özel sektördeki istihdam koşullarının ve kariyer gelişimlerinin incelenmesi, ayrıca Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından akredite edilmiş bir eğitim veren İ.Ü.C. Orman Endüstri Mühendisliği Bölümünün 11 maddede tanımladığı Program Çıktılarının sağlanma düzeyinin mezun olmuş Orman Endüstri Mühendisleri ve işverenleri tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Anket çalışmasında İstanbul, Kocaeli, Sakarya ve Bolu bölgelerinde 25 tane işletmede bulunan 61 Orman Endüstri Mühendisi ve onların birincil derecede raporlama yaptıkları 27 yönetici ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada İ.Ü.C. Orman Fakültesi sayfasında yer alan Orman Endüstri Mühendisleri Mezun ve İşveren Anketleri temel alınarak personel ve yönetici anketleri oluşturulmuştur. Anketler kendi içerisinde dört bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler, kişisel bilgiler, kariyer bilgileri, Orman Endüstri Mühendisliği Program Çıktıları ve mesleki yeterlilikler ile alakalı açık uçlu sorulardır. Çalışma sonucunda fakülte eğitim-öğretim niteliğinde özellikle tasarım temelli dersler konusunda iyileştirmeler yapılması gerektiği mezun mühendislerimiz en az katkıyı tasarım departmanına yaparken, sertifikasyon eğitimlerinde %28 oranında teknik çizim sertifikasyonları almayı tercih ettikleri görülmüştür. Üniversite-sanayi projelerine katılım oranının %12'de kalması ise mezun mühendislerimizin istihdamı konusunda yaşanılan sorunların bize devam ettiğini göstermiştir. Meslek odalarına %64 oranında katılım gösterilmemesi ise mezun mühendislerin temsil hakkında halen geçerli sorunları yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra mezunlarımız kariyer hayatlarının özellikle 10. senesinden itibaren %77'lik bir oranda yönetici kadrolarında yer aldıklarını göstermiştir. Firma yöneticilerinin ise mezun mühendislerini mesleki yeterlilik tanımında yeterli bulduklarını sonucu da bize göstermekle beraber eğitim sürecinin kariyer hayatı boyunca devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. The goal of this thesis work is to analyze working conditions and career developments of Forest Industrial Engineers graduated from İstanbul University-Cerrahpaşa within the private sector. Added to that, it also serves as an evaluation of the programme outcomes of the IUC Forest Industry Engineering department which have 11 distinct articles. They are created along with the accreditation process done under the oversight of MUDEK. Evaluation mentioned is made by graduated engineers and their employers.Face-to-face questionnaires are conducted with 61 Forest Industry Engineers and their 27 supervisors to whom they report directly; working in 25 different establishments scattered on Istanbul, Kocaeli, Sakarya, and Bolu regions. Employer and employee questionnaires are constructed based upon the graduate and employee questionnaires from the IUC Faculty of Forest web page. Questionnaires are consisted from 4 main layers, which are personal information, career information, open questions about Forest Industrial Engineering programme outcomes and professional competency.Outcomes of the thesis work suggests that former students expect the faculty to enhance education quality, especially on design based classes. Graduates that are employed on design related fields are the very least in number, and 28% of them preferred to get into technical drawing certification programs after their graduation. Participation in university-industry conjoined projects is on 12%, which shows that the difficulties experienced between graduation and employment for faculty's students still persist to this day. There is also the fact that 64% of graduated do not participate in any trade association activities, showing that engineers are still experiencing major representation issues. Besides that, 77% of our graduates are employed in managing positions starting from 10th year of their active career. Employers deemed the programme outcomes adequate, even though they argue that education should be an on-going process throughout a professionals entire career.
Collections