Kimyasal tanker gemilerinde kimyasal dağıtım enstitüsünün denetim sonuçlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Deniz taşımacılığında gemiler önemli bir basamağı oluşturmaktadır. Milyonlarca ton yük bir limandan öteki limana taşınmakta olup bu taşınanların büyük bir Uluslararası emniyetli yönetimi Tanker tipi gemiler ile taşınmaktadır. Likit dökme yükler her zaman çevre ve insan konusunda hassas bir yere sahiptir. Çünkü petrol türevleri çevreye çok büyük zarar vermektedir. Zehirli sıvı kimyasal ve petrol ürünleri ise hem insanlara hem de çevreye büyük zararlar vermiştir. Araştırmamızda emniyetli bir şekilde tehlikeli maddeleri taşıyan gemilerin Kimyasal Dağıtım Endüstrisi kapsamında yaptığı denetimler incelenmiştir. Denetimde bulunan eksiklikler Türk ve Yabancı gemilerdeki sayısı ve nitelikleri bakımından değerlendirilmiş olup SPSS istatistik programı ile veriler alınmıştır. Bulunan eksikler gemilerin yaşına, çalıştıkları bölgelere, kilit personelin denet tecrübesine, personeline ve şirketin personel eğitimlerindeki verdiği öneme kadar çok farklı yönlerden birbirleri ile ilişkilerine bakılmıştır.Bu çalışmada incelenen gemilerin CDI kapsamında yapılan denetimlerin 2007'den 2018'e kadar olan yılları incelenmiştir. 453 adet denet raporu incelenerek toplam 3342 eksiklik incelenmiştir. İncelemede toplam 45 firma ve 342 adet gemi vardır. Yapılan araştırmada denetlerde bulunan eksiklikler 14 ana bölüm başlık altında alınmıştır. Denetlemeleri incelenen gemilerin tipleri Ürün tankerleri, Kimyasal tankerler, Petrol Tankerleri ve LPG/LNG tankerleri olmuştur. Denetimleri yapan farklı denetçiler ve bu denetlerde buldukları toplam sayılar da belirtilmiştir. Çıkan analizler de görülmüştür ki gemi personelinin eğitiminin denetleme başarılarında önemli olduğu, şirketlerin gemiye katılmadan önce anahtar personelin eğitimleri üzerinde durması gerektiği tespit edilmiştir. Geminin yaşı arttıkça donanım yıpranmaları ve bundan kaynaklı eksikliklerin çokça çıkması hipotezlerimizden birisini ispat etmiştir. Bunun yanında gemilerde çalışan personelin farklı kültür ve milliyetten olmaları da bize denetlerde negatif etki yaptığı konusunda veriler sağlamıştır. Kritik personelin gemilerde ne kadar çok CDI denet tecrübesi var ise o kadar iyi denet sonucu çıkmıştır. Vessels are an important step in maritime transport. Millions of tons of cargo is carried from one port to the other, and most of these cargoes are carried by tanker type vessels. Liquid bulk loads are always sensitive to the environment and human. Because of the the oil derivatives are very damaging to the environment. Toxic liquid chemicals and petroleum products have caused great damage to both humans and the environment. In our research, inspections carried out by the Chemical Distribution Industry of vessels carrying dangerous materials in a safe manner have been examined. The deficiencies in the audit were evaluated in terms of the number and qualifications of Turkish and foreign vessels and data were obtained with the Spss statistical program. The missing deficiencies looked at relationships with each other in a variety of ways, from the age of the ships to the areas they worked in, the experience of key personnel to the inspection experience, staff and the company's staff training.In this study, the years of audits carried out under the CDI of vessels surveyed were examined from 2007 to 2018. A total of 3342 deficiencies were examined by examining 453 audit reports. There are a total of 45 companies and 342 ships in the review. The deficiencies found in audits in the survey were taken under 14 headings. The types of vessels that were inspected were the product tanks, chemical tankers, oil tankers and LPG LNG tanks. The different auditors who conduct the audits and the total numbers they found in the audits are also given. The analysis also reveals that the training of ship personnel is important for audit success, and it has been determined that companies should focus on training key personnel before joining the ship. As the age of the gates increases, the equipment wears out and many of the deficiencies arising from it have proved to be one of our hypotheses. Besides, the staff working on the ships have different cultures and nationalities, and they have given us a negative effect on the audits. The more audit professionals the critical personnel have on the ship, the better the audit result.
Collections