Üniversite öğrencilerinin sağlık alanındaki kamu spotlarına ilişkin tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu kurum ve kuruluşları, özellikle sağlık sektöründe toplumsal davranış değişikliği için sosyal pazarlama kampanyalarından yararlanmaktadırlar. Sosyal pazarlama kampanyalarında kullanılan araçlardan biri de kamu spotlarıdır. Kamu spotları, bireylerin yanlış tutum ve davranışlarını terkederek hedeflenen davranışlara yönelmelerinde önemli bir rol üstlenmektedir. Kamu spotları başta sağlık unsuru olmak üzere birçok konuda olası tehlikelere karşı toplumu uyarmakta ve toplumun bu tehlikelere karşı gerekli önlemleri almalarını istemektedir. Günümüzde sağlık alanında yapılan kamu spotları her geçen gün artmakta ve daha fazla yankı uyandırmaktadır. Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin sağlık alanındaki kamu spotlarına ilişkin tutum ve beklentilerini değerlendirerek, kamu spotlarına ilişkin beklentilerin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ölçmektir. Bu amaç doğrultusunda daha fazla kişiden veri toplayabilmek için yüz yüze anket metodu kullanılmıştır. Değerlendirilebilir 400 anket formu elde edilmiştir. Araştırmada ölçeklere ilişkin değerler `Ortalama` ve `Standart Sapma` değerleri ile demografik değişkenlere ilişkin veriler ise `Frekans Dağılımları` aracılığıyla sunulmuştur. Ölçeğin güvenilirliğini ölçmek için `Alfa Katsayısı (Cronbach's Alpha)`ndan faydalanılmıştır. Ölçeğin geçerliliğini test etmek ve ölçekte yer alan değişkenleri özet bir şekle getirmek için `Faktör Analizi`nden, değişkenlerin ortalamalarını almak için `Faktör Ortalaması`ndan; değişkenlerin normal dağılıma uygunluğu için `Normallik Testi`nden ve elde edilen faktörler arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını ölçmek için `Bağımsız Gruplar T Testi`nden yararlanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kamu Spotu, Kamu Spotu Uygulamaları, Sosyal Pazarlama, Sağlık Sektörü, Tutum ve Beklenti Public institutions and organizations have been taking advantage of social marketing campaigns for social behavior change, especially in the health sector. One of the tools used in social marketing campaigns is public service announcement. Public service announcements play an important role in abandoning the wrong attitudes and behaviors of individuals and aiming towards targeted behaviors. Public service announcements stimulate the public against potential dangers in many areas, particularly the health element, and asks the community to take necessary measures against these dangers. Nowadays, public service announcements in the field of health are increasing day by day. The purpose of this research is to evaluate the attitudes and expectations of university students regarding the public service announcements in the field of health and to measure whether the expectations of public service announcements differ according to demographic characteristics. For this purpose, face-to-face survey method was used to collect data from many people. 400 questionnaires were evaluated. Values related to the scales in the study were presented with the values of the mean and standard deviation environments and the data on the demographic variables Standart Frequency Distributions. In order to measure the reliability of the scale, Scale Alpha Coefficient (Cronbach's Alpha) was used. In order to test the validity of the scale and to summarize the variables in the scale, Factor Analysis Scale was used to obtain the averages of the variables. Normality test was used for the suitability of factors to the normal distribution and Independent Groups T test was used to measure the difference between the normality test and the obtained factors.Keywords: Public Service Announcement, Public Service Announcement Practices, Social Marketing, Health Sector, Attitude and Expectation
Collections