Ergenlerde psikolojik sağlamlık ve bilişsel esneklik düzeylerinin sınav kaygısı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 12-16 yaş arası ortaokul 8.sınıfa devam eden öğrencilerde, psikolojik sağlamlık ve bilişsel esneklik düzeylerinin sınav kaygısı ile ilişkisini ortaya koymak amaçlı tanımlayıcı, ilişki arayıcı desende gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini İstanbul Bağcılar ilçesinde yer alan altı devlet okulunda 8.sınıfa devam eden öğrenciler oluşturdu. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Bilişsel Esneklik Ölçeği, Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Sınav Kaygısı Envanteri ile Mart-Mayıs 2018 tarihleri arasında toplandı. Veriler ortalama bir ders saatinde yüz yüze anket tekniği ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik testleri, Bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Bonferroni testi ve Pearson Korelasyon analizi kullanıldı.Öğrencilerin %49.9'unun kız, %50.1'inin erkek olduğu yaş ortalamalarının ise 13,93±0.45 olduğu görüldü. Buna göre sınav kaygısına yönelik değişkenler artış gösterdiğinde psikolojik sağlamlık düzeyinin azaldığı veya psikolojik sağlamlık düzeyi artış gösterdiğinde sınav kaygısına yönelik değişkenlerde azalma görüldü. Öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeyiyle bilişsel esneklik düzeyi arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur, r=,157, p<,01. Öte yandan bilişsel esneklik ile sınav kaygısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. This research was carried out in descriptive, descriptive design in order to reveal the relationship between psychological resilience and cognitive flexibility levels of the students who are in the 8th grade of 12-16 years old. The sample of the study consisted of the students attending the sixth grade in the six publicschools in the Bağcılar district of İstanbul. The data were collected between March-May 2018 with Personal Information Form, Cognitive Flexibility Scale, Child and Young Psychological Stability Scale and Test Anxiety Inventory. Data were collected by face-to-face questionnaire technique at an average course time. Descriptive statistics tests, independent sample t test, one way analysis of variance, Bonferroni test and Pearson Correlation analysis were used to analyze the data.Of the students, 49.9% were female and 50.1% were male. The mean age was 13.93 ± 0.45. When the variables related to the test anxiety increased, the level of psychological resilience decreased or the psychological stability level increased and the variables related to the test anxiety decreased. There was a positive and significant relationship between psychological resilience level and cognitive flexibility level of students (r = ,157, p < ,01). On the other hand, no significant relationship was found between cognitive flexibility and test anxiety.
Collections