Hemşirelik hizmetleri yönetim standartlarının oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, hemşirelik hizmetleri yönetim standartlarının oluşturulması amacıyla niteliksel araştırma yöntemi olan Delphi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Türkiye'de üniversite, özel ve kamu hastanelerinde değişik yönetsel pozisyonlarda görev yapan yönetici hemşireler ile hemşirelik hizmetleri yönetim alanında eğitim veren özel ve kamu üniversitelerinde görevli akademisyen hemşireler olmak üzere toplamda 66 panel katılımcısı oluşturmuştur. Yaklaşık iki yıl süren üç Delphi oturumu sonucunda tamamlanan çalışma ile beş ana başlık altında toplamda 49 standart maddesi oluşturulmuştur. Bu araştırmada madde uzlaşma ölçütü, standart sapma ve çeyrek değerler genişliği 1 ve altı olup uzlaşma yüzdesi (Toplamda Kesinlikle bulunmalı-5 ve Bulunmalı-4 maddelerinin oranı) %90 olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda belirlenen standart maddelerin yüksek uzlaşma yüzdesine sahip oldukları görülmüştür. Bu standartlar `Yönetim Organizasyon`, `Liderlik`, `İnsan Kaynakları Yönetimi`, `Kalite Yönetimi` ve `Profesyonellik` başlıkları altında sınıflandırılmıştır. Türkiye'de hemşirelik hizmetleri yönetim standartlarının değerlendirilmesine yönelik kapsamlı bir çalışmanın bulunmaması nedeniyle bu çalışma sonucunda oluşturulan hemşirelik hizmetleri yönetim standartları, Türkiye'de meslek örgütleri ile özel ve kamu sağlık kurumlarında hemşirelik hizmetleri yönetiminin değerlendirilmesinde kullanılabilecek temel bir ölçüt olacaktır This descriptive study reveals nursing service management standards through Delphi technique. The sample of the study consists of totally 66 panel participants who are nurse managers working at the various managerial positions at university research, private and public hospitals, and academic nurses who work at private and public universities and give trainings on nursing service management. At the end of a nearly 2-year period of data collection as a result of three rounds, totally 49 standard items under five main headings were introduced. The consensus criteria for the items were standard deviation and interquartile range below 1, and the consensus percentage (ratio of total absolutely essential-5 to total essential-4) was found to be 90%. The standard items were found to have high consensus percentages. These standards were categorized into five: (1) Managerial Organization, (2) Leadership, (3) Human Resources Management, (4) Quality Management, (5) Professionalism. Based upon there is no such comprehensive study on the evaluation of nursing service management standards in Turkey, the nursing service management standards introduced in this study will provide a basis to utilize in evaluation of nursing service management in both occupational organizations and private/public health institutions in Turkey.
Collections