Kadiri ve Cerrahi ritüellerindeki kıyami zikrin müziksel açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma `Kadiri ve Cerrahi Ritüellerindeki Kıyami Zikrin Müziksel Açıdan İncelenmesi` ismini taşıyan bu çalışma, günümüzde İstanbul'da vakıf bünyesinde geleneklerini yaşatan iki grubun, kıyami zikir olarak tarif edilen özel ritüelleri üzerinden inanç ve müzik pratiklerini betimlemeyi amaçlamaktadır.Kıyami zikrin müzikal ve ritimsel özellikleriyle incelenen bu çalışmada, literatür taraması yapılmış, yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş, 05.02.2015-28.04.2019 tarihleri arasında İstanbul'da yapılan alan araştırması sürecinde dinsel ve müziksel pratikler gözlemlenerek kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alınan ritüellerin kıyami zikir bölümlerinin icraları betimleme amacıyla nota alınmıştır.Tez çalışmasının giriş (birinci) bölümünde araştırmanın amacına, araştırmada kullanılan yönteme, verilerin nasıl elde edilip kullanıldığına; ikinci bölümde sözü edilen grupların inanç dünyalarının ayırt edici yanlarına ve benimsedikleri inanç doktrinine; üçüncü bölümde bu grupların icra ettikleri ritüeller hakkında genel bilgilere ve bu ritüellerin genel seyrine; dördüncü bölümde elde edilen müzikal verilerin betimlemesine ve analizine; son bölümde ise tüm veriler ışığında ulaşılan sonuca yer verilmiştir. A Musicological Study of Standing Devotions in the Rituals of the Kadiri and Cerrahi Religious Orders. This study, entitled `Musical practices (kıyami zikir; 'standing devotion') in the rituals of two religious orders (the Kadiri and the Cerrahi)) that implement 'open devotion' (açık zikir)`, aims at describing the confessional and musical practices inherent in the special rituals known as kıyami zikir, and employed by two religious groups that maintain their traditions alive within the framework of Istanbul's pious foundations (vakıf).This study, focusing on the musical and rhythmic characteristics of kıyami zikir, employs the methods of literature review, structured, loosely structured, and unstructured interviews, as well as fieldwork conducted in the period 05.02.2015-28.04.2019, in order to explore and record the religious and musical practices of the groups in question. Furthermore, sections of kıyami zikir performances recorded for this thesis have been transcribed into musical notation for the purpose of further analysis. The introductory chapter (1) of this thesis lays out the aims, methods and data employed; Chapter 2 analyses aspects of the belief-systems that define the groups in question and the religious doctrines that they espouse; Chapter 3, offers general information and observations on the rituals performed by these groups; Chapter 4 describes and analyses the musical data collected, while the final chapter presents conclusions drawn from all types the data examined.
Collections