Yataklı tedavi kurumlarında çalışan yeni mezun hemşirelerin öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; yataklı tedavi kurumlarında çalışan, lisans programlarından yeni mezun olmuş hemşirelerin öğrenme gereksinimlerini belirlemektir. Araştırma 459 hemşire ile gerçekleştirilmiş, araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen `bilgi formu` ile toplanmıştır. Araştırmada yeni mezun hemşirelerin; %34,6'sının özellikli birimlerde çalıştığı, %50,5'inin çalıştığı birimi isteyerek seçmediği belirlenmiştir. Katılımcılardan lisans eğitimini mesleğe hazırlık yönünden değerlendirmeleri istendiğinde; %67,8'i teorik eğitimlerin yeterli bulduğunu, ancak %53,2'si klinik uygulamaların, %67,3'ü laboratuvar uygulamalarının yetersiz olduğunu belirtmiştir. Çalışmada yeni mezun hemşirelerin %67,1'i birime yönelik bir oryantasyon programına katıldığını, eğitime katılanların yarısına yakını ise aldığı eğitimin klinik alanda karşılaşılan sorunları çözme konusunda yetersiz kaldığını ifade etmiştir. Çalışmada yeni mezun hemşireler en fazla; acil müdahaleler, ilaç yönetimi, hasta tanılama ve iletişim konularında gelişime ihtiyaç duyduğunu belirtmiştir. Çalışmada; çalıştığı birimi isteyerek seçen, lisans eğitimini mesleğe hazırlık yönünden yeterli bulan ve katıldığı oryantasyon programını etkili bulan hemşirelerin hemşirelik uygulamalarında kendilerini daha fazla yeterli olarak değerlendirdiği belirlenmiştir. Yeni mezun hemşireler mesleki gelişimleri için düzenli geribildirimlerin verilmesini, birim içi eğitimlerin düzenlenmesini, mesleklerinin ilk yılında bir rehber hemşire ile birlikte çalışmayı ve lisans eğitiminde klinik uygulamalara daha fazla zaman ayrılmasını önermişlerdir. Sonuç olarak; çalışma yeni mezun hemşirelerin hemşirelik uygulamaları ile ilgili öğrenme gereksinimlerine ilişkin kapsamlı veriler sunmaktadır. Elde edilen sonuçların yeni mezun hemşirelerin gelişime yönelik çalışmaların planlanmasında yararlı olacağı düşünülmektedir. This study aimed to determine the learning needs of newly graduated nurses during their first year of practice. The study sample consisted of 459 nurses. A quantitative survey that was developed by the researchers was used as a data collection tool. In the study, it was determined that newly graduated nurses worked predominantly in special units and half of them did not choose their units voluntarily. When the new graduate nurses are asked to evaluate their education process in terms of preparation for the profession; 67,8% found the theoretical training sufficient but 53,2% clinical internship, 67,3% the laboratory applications were found to be inadequate. In the study, 67.1% of newly graduated nurses attended an orientation program for their unit, but most of the participants stated that orientation program was insufficient to solve the problems encountered in the clinical field. The newly graduated nurses needed improvement most in emergency treatments, drug management, patient diagnosis and communication. The nurses who voluntarily selected their units where they work, found their education sufficient for their careers and participated in an effective orientation program felt more competent in their nursing practices. New graduate nurses who felt themselves more competent, had less difficulty in adapting to the profession. New graduate nurses recommend for the development of their professional practice: giving regular feedback, participating of regular in-unit educational activities, working with a preceptor in their first year of practice and including more clinical training in their undergraduate programs. This study provides extensive information about newly graduated nurses learning needs in their first year of practice. It was thought that study findings can guide future studies on newly graduated nurses' development.
Collections