Liderlik davranışlarının örgütsel sessizliğe etkisi: İki kamu hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışanların örgüt ile ilgili kaygı, endişe ve görüşlerini açıkça ifade etmemeleri örgütlerde sessizlik davranışını ortaya çıkarmaktadır. Çalışanların sessizleşmesinde liderler belirleyici bir etkiye sahiptir ve sessizleşme sebepleri önemli ölçüde liderlerin davranışlarından kaynaklanmaktadır. Çalışanları ile sıcak ilişkiler kuramayan liderlerin olduğu örgütlerde sessizlik davranışı daha fazla görülmektedir. Sağlık kurumlarında sağlık çalışanlarının sessizliği örgüt sonuçlarını negatif etkileyeceği için pek istenen bir durum değildir. Bu nedenle üzerinde önemle durulmalıdır. Çalışmamızda sağlık çalışanlarının birimdeki yöneticilerin liderlik davranışları algılarını belirleyerek bu liderlik davranışlarının çalışanların örgütsel sessizliklerine olan etkilerini belirlemek amaçlanmıştır.Çalışmamız İstanbul ilindeki iki eğitim ve araştırma hastanesinde çalışan 381 çalışan üzerinde uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; katılımcıların liderlik davranışları algıları incelendiğinde `görev odaklı liderlik alt boyutu ortalama puanı` 3,51±.37 ile en yüksek ortalamaya sahip alt boyuttur. Örgütsel sessizlik alt boyutları açısından değerlendirildiğinde ise `yönetsel ve örgütsel nedenler alt boyutunun` en yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür (2,73±.54). Çalışanların ortalamanın altında sessizlik davranışı gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır (2,67±.37). Ayrıca liderlik davranışlarının örgütsel sessizliği etkilediği istatistiksel olarak ispatlanmıştır (R2 =,24). The fact that employees do not clearly express their emotions, concerns, and opinions about the organization reveals the silence behavior in organizations. The leaders have a decisive influence on the becoming silent of the employees and the reasons for their silence are largely due to the behavior of the leaders. Silence behavior is more common in organizations where there are leaders who cannot establish warm relations with their employees. The silence of health professionals in health institutions is not desirable since it will negatively affect the results of the organization. Therefore, it should be overemphasized. Our study aims to determine the perceptions of leadership behaviors of managers in the unit and the effects of these leadership behaviors on the organizational silence of the employees. Our study was conducted on 381 employees in two education and research hospitals in Istanbul. According to the findings of the research, the perceptions of the participants about leadership behaviors reveal that the `task-oriented leadership sub-dimension` mean score has the highest average with 3.51±.37. The evaluation in terms of organizational silence sub-dimensions exhibits that the administrative and organizational reasons sub-dimension has the highest average (2.73 ± .54). It was concluded that the employees exhibited silence behaviors below the mean (2.67±.37). In addition, it has been statistically proven that leadership behaviors affect organizational silence (R² = .24).
Collections