Devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin sosyal sermaye kavramına ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özel okullarda ve Devlet okullarında ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan öğretmenlerin sosyal sermaye konusundaki algılarını ortaya koyma amacıyla hazırlanan bu çalışmada, öncelikle alanyazın taraması yapılmıştır. Ardından devlet okulları ve özel okullarda görev yapan iki yüz öğretmenin görüşü alınarak, sonuçlar istatistiksel verilerle detaylandırılmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde SPSS 21 paket programı tercih edilmiştir. Araştırmacı tarafından veri uyarlaması yapılan 'Sosyal Sermaye Ölçeği'nin yapı geçerliğine ilişkin kanıt elde etmek amacıyla açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde boyut indirgeme için temel bileşenler analizi yapılmıştır. KMO değeri .874 olarak bulunmuş, Barlett testi sonuçlarında da ki-kare değerinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizi sonucuna göre ölçeğin genel α (Cronbach alfa) = .90 olarak tespit edilmiştir. Sosyal sermaye ölçeği dört boyuttan oluşmaktadır. Bunlar; yönetici ağları, öğretmen ağları, güven ve normlar alt boyutlarıdır.Sosyal sermayenin demografik değişkenlere göre öğretmen görüşleri incelendiğinde; cinsiyet, kıdem, yaş değişkenlerinde anlamlı bir farklılığa rastlanmadığı görülmüştür. Ancak eğitim değişkeninde lisans mezunu olanların sosyal sermaye puanı, lisansüstü öğretmenlere göre daha yüksek çıkmıştır.Diğer alt problemlere göre; özel okullarda görev yapan öğretmenlerin sosyal sermaye algı düzeyi, devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin sosyal sermaye algı düzeyi ile özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin sosyal sermaye sonuçlarında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.Sosyal sermaye üzerine eğitim kurumlarında son yıllarda önemli çalışmalar gerçekleştirilirken; özel okullarda ve devlet okullarında ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan öğretmenlerin karşılaştırılması bu çalışmayı ayrıcalıklı kılmaktadır. Alanyazına bu anlamda önemli katkılar sağlayacağı umulan bu çalışmanın, yapılacak olan diğer çalışmalara kaynaklık etmesi de öngörülmektedir. This study was conducted with the aim of spotting the perceptions of the teachers working in secondary schools and high schools. Two hundred teachers working at private and state schools were asked about the topic, then the results were detailed with statistical information.SPSS 21 package program was preferred on this research. Primarily an exploratory factor analysis was conducted to get evidence on the validity of the social capital scale which is developed by the researcher. KMO value was found as ,874 Barlett tests Chi-square was found significant. Exploratory factor analysis result tells that values general a (Cronbach alfa) =,90. Social capital value is based on four scales. Those are; administirator webs, teacher webs, trust and norms.It was observed that there was no significant difference in gender, seniority and age variables when the teachers' opinions were analyzed according to demographic variables of social capital. But the social capital score of the undergraduates in the educational variable was higher than that of the graduate teachers.In other sub problems, it has been found that there is no significant difference in the level of social capital of teachers working in private schools, the level of social capital of teachers in public schools and the results of social capital of private and public-school teachers.Important studies have been carried out in educational institutions on social capital in recent years; the comparison of teachers working in secondary and high school levels in private and public schools makes this study important. It is predicted that the work that provides important contributions to the literature in this sense can constitude a basis for other works to be done.
Collections