Hemşirelikte lisansüstü eğitim sürecinde ve sonrasında karşılaşılan sorunların belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, klinik alanda çalışan hemşirelerin hemşirelikte lisansüstü eğitim sürecinde ve sonrasında karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara ilişkin önerileri geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, Ankara İli' nde bulunan bir üniversite hastanesine bağlı 2 hastanede, Kamu Hastaneler Birliği' ne bağlı bir hastanede çalışan ve hemşirelik alanında lisansüstü eğitimlerine (yüksek lisans/doktora) devam eden ve lisansüstü eğitimlerini tamamlayan toplam 21 hemşire dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri derinlemesine görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizi için nitel veri analiz programı olan MAXQDA 12 kullanılmıştır. Araştırmada hemşirelerin lisansüstü eğitim yapma amaçları, lisansüstü eğitim sürecinde ve sonrasında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin önerileri, lisansüstü eğitimlerinin mesleki yaşantıya katkılarına ilişkin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Hemşirelerin lisansüstü eğitim yapma amaçlarının en çok meslekte kendini geliştirmek ve akademisyen olmak olduğu belirlenmiştir. Hemşirelerin lisansüstü eğitim programında tez aşamasında, derslerin işlenişinde, ders programına ilişkin, akademik-klinik alan kopukluğuna bağlı konularda; eğitim sürecinde aynı zamanda çalışan hemşirelerin çalışma şekli/koşulları nedeniyle, eğitim için izin sağlanması, özel ve sosyal yaşantıya vakit ayıramama konularında; lisansüstü eğitimlerinin mesleki yaşantıya yansıtılmasına ilişkin olarak hastanelerdeki görev yaptıkları alanlar, özlük hakları, uzmanlık alanı bilgi ve becerisini uygulamaya yansıtma konularında sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Çalışmada lisansüstü eğitimin katkısının ise en çok profesyonellik/yetkinlik olduğu ortaya çıkarılmıştır. Sonuç olarak, hemşirelerin lisansüstü eğitim sürecinde ve sonrasında bir takım sorunlarla karşılaşmış oldukları belirlenmiş olup, hemşirelerin bu sorunlara yönelik vermiş oldukları önerileri; lisansüstü eğitime yönelik öneriler, çalışma yaşantısına yönelik öneriler ve genel eğitimin niteliğinin artırılması başlıkları altında ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, hemşirelik eğitimi, hemşirelikte lisansüstü eğitim, lisansüstü eğitim This study was carried out in order to identify the problems of nurses working in the clinical field during and after postgraduate education in nursing and to develop suggestions for these problems. In this study, qualitative research method have been used. In total, the study group includes 21 nurses who have completed or are pursuing their postgraduate studies in nursing (master/doctorate education), from two hospitals linked with one university hospital in Ankara and also one hospital linked with The Public Hospitals Union. The data of this study have been collected through in-depth interview. The qualitative data analysis program MAXQDA 12 has been used to analyze the data.The study has revealed the aims of nurses' pursuing their postgraduate education, the problems they encountered during and after the period of education, their suggestions concerning these problems and their views about the contributions that their postgraduate education made towards their professional lives. It has been found that nurses' aims in pursuing postgraduate education are to improve themselves professionally and to be academicians. It has also been identified that nurses have encountered problems during the thesis process of their postgraduate education; about a disconnection between academic and clinical fields, the curriculum and schedule, the method of instruction. Moreover, it has been found that the nurses working while studying had some problems about their working schedule and conditions, taking time off work, not being able to spare time for their private and social lives, as well as having problems about having their postgraduate education reflected in their professional employment at hospitals and their positions, personal rights and finally about implementing the skills and knowledge acquired from their education. In this study, it has been revealed that postgraduate education contributed a lot to professionalism and competence. In conclusion, nurses have been identified to have encountered a group of problems during and after their postgraduate education; in addition, the suggestions which they gave have been handled under these titles; suggestions about postgraduate education, suggestions about professional life and improving the quality of general education.Key Words: Nursing, nursing education, postgraduate education in nursing, postgraduate education
Collections